וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים תשגר לווין מדעי בעל יכולות ביון

18.11.2006 / 15:09

ב-2007 ישוגר, לראשונה על ידי מדינה מזרח תיכונית, לווין מחקרי. על הלווין ציוד היכול לשמש למטרות מודיעיניות

מצרים הודיעה השבוע, כי ב-2007 תשגר את הלווין המדעי הראשון שישוגר על ידי מדינה מזרח תיכונית. ישראל אמנם שיגרה בעבר לוויני ביון, צילום ותקשורת וכן לווין טכנולוגי קטן, אולם לא לווין מחקר מדעי. ישראל צפויה לשגר ב-2009 את "ונוס", לווין מחקרי, בשיתוף עם צרפת.

הלווין המצרי, הנקרא Egyptsat, נבנה בעזרת חברה אוקראינית וישוגר מקזחסטן. הוא יישא מצלמה מתקדמת ומצלמת אינפרא אדום, שתיהן בעלות פוטנציאל מודיעיני – בטחוני. אגודת החלל הישראלית קבעה, כי "המודיעין המצרי יוכל לנצל את הלווין לצרכיו", וכי "מסלולו ואופי המצלמות שעליו מתאימים לצרכים מודיעיניים". לעומת זאת אמרו מומחי האגודה, כי ישראל לא תוכל לבצע מהלך דומה עם הלווין "ונוס", בשל היותו משותף לצרפת ולישראל.

בכירים במצרים אמרו לאחרונה, כי ארצם עומלת על פיתוח "יכולות חלל שיתנו מענה לתוכנית לוויני האופק הישראלית". השר המצרי האני חילאל הודיע על פיתוחם של שני לווינים מדעיים נוספים, שיצטרפו ללוויני תקשורת מצרים שכבר נמצאים כיום בחלל.

על גבי הטיל שישמש לשיגור הלווין המצרי, ישוגרו עוד שלושה לווינים סעודים קטנים, שישמשו לצרכי תקשורת ומדע. לישראל, לעומת זאת, אין כלל תוכניות לפיתוח לווינים מדעיים נוספים מעבר ל"ונוס", לא באופן עצמאי ולא בשיתוף פעולה עם מדינה אחרת.

טל ענבר, יו"ר אגודת החלל הישראלית וחוקר בכיר במכון פישר למחקר אוויר וחלל, אומר כי "ישראל היא עדיין המדינה המובילה בתחום החלל במזרח התיכון, אך מדינות ערב ואירן עושות מאמצים ניכרים כדי להקדים אותה. מצרים מקדימה את ישראל בשיגור לווין מדעי, ומשקיעה בתחום החלל האזרחי, בשעה שתקציב סוכנות החלל הישראלית זעום. כדי להבטיח את המשך ההובלה הישראלית במירוץ החלל, יש להגדיל בצורה משמעותית ביותר את ההשקעה בתחום החלל האזרחי, לצד תוכניות החלל הביטחוניות של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully