וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UMG תובעת את מייספייס

יינקה אדגוקה

18.11.2006 / 14:38

חברת המוזיקה הגדולה בעולם תובעת את האתר החברתי הגדול בעולם בגין הפרת זכויות היוצרים של אמניה

Universal Music Group, חברת המוזיקה הגדולה בעולם, תבעה ביום שישי את האתר MySpace בגין הפרת זכויות יוצרים. בתביעה מאשימה יוניברסל את מייספייס שאפשרה למשתמשים להעלות לאתר קליפים באופן בלתי חוקי ושהשתתפה בהפרה על ידי המרת הקבצים לפורמט המאפשר לצפות בהם או לשלוח אותם לאחרים.

התביעה מגיעה לאחר חודשים של משא ומתן בין מייספייס ויוניברסל. מקור הקרוב לדיונים מדווח שהמשא ומתן התפוצץ ביום חמישי. בתביעה נטען שאלפי קישורים למוזיקה של האמנים הפופולריים ביותר של יוניברסל זמינים להורדה במייספייס, לעתים לפני יציאתם לחנויות המוזיקה. התביעה מבקשת פיצויים מקסימליים ליצירה בסך 150,000 דולר.

מוקדם יותר ביום שישי חשפה מייספייס כלי משופר להגנת זכויות יוצרים שמקל על בעלי זכויות יוצרים להסיר יצירות שלא זכו לאישור. מייספייס תיארה את התביעה של יוניברסל כ"חסרת בסיס", ואמרה בהודעה לעיתונות שתהליכי הסרת ההורדות הבלתי חוקיות שלה עומדות בדרישות החוקים המגנים על זכויות דיגיטליות.

חברות מדיה נמצאות בסכסוך מתמשך עם אתרים כגון מייספייס ויוטיוב במהלך השנה האחרונה בגלל הקלות שבה יכולים מליוני משתמשים להעלות ולשתף שירים וקובצי וידאו מבלי שיאלצו לשלם.

"עסקים שמרוויחים מהתוכן שלנו, ומהעבודה הקשה של האמנים והיוצרים שלנו, לא צריכים להיות חופשיים לעשות זאת ללא רשות וללא פיצוי הוגן ליוצרי התוכן", נאמר בהודעה לעיתונות של יוניברסל.

בחודש שעבר תבעה יוניברסל מיוזיק שני אתרי שיתוף וידאו קטנים יותר: גרופר של סוני ו-bolt.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully