וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין יבקר ביפן בחודש הבא

18.11.2006 / 8:45

ראש ממשלת יפן הזמין את נשיא סין לביקור וזה נענה בחיוב, במסגרת ניסיון לשיפור הקשרים, שהתדרדרו בתקופת קואיזומי

נשיא סין הו ג'ינטאו הודיע כי בכוונתו לבקר ביפן. שתי המדינות פועלות לשיקום הקשרים בינהן לאחר שראש הממשלה הקודם של יפן, ג'וניצ'ירו קואיזומי ערך ביקורים שנויים במחלוקת למקדשים בהם מונצחים חללי המלחמה נגד סין. נשיא סין נפגש עם ראש ממשלת יפן הנוכחי שינזו אבה בהאנוי, והשניים סיכמו לפעול לחידוש שיחות שש המדינות בנושא ההתחמשות הגרעינית של צפון קוריאה. השיחות צפויות להתקיים בחודש הבא.

שני האישים נפגשו בשנית בשולי ועידת מדינות אסיה והפסיפי. השניים נפגשו לראשונה בחודש שעבר כאשר אבה ערך ביקור בסין. מאז נכנס אבה לתפקידו בספטמבר האחרון פעל במהירות לשיפור היחסים עם סין.

הו הביע תודה על הזמנתו של אבה לביקור ביפן, והוסיף כי העניין יתואם בין הדיפלומטים. דובר משרד החוץ הסיני ליו ג'יאנצו אמר כי סין רואה בחיוב את ההזמנה.

אבה תמך בביקורי קואיזומי במקדשים ואף ביקר במקום בעבר, אך סרב לומר האם יבקר שם שוב כראש ממשלה. במקדשים קבורים גנרלים שהורשעו בפשעי מלחמה. המקדשים מסמלים עבור רבים באסיה את אגרסיביות יפן בתקופת [[מלחמת העולם השניה]].

המנהיגים הסכימו לבדוק אפשרות להעמקת היחסים בין המדינות, בין היתר באמצעות פגישה של שרי האוצר, אך טוקיו וביג'ינג נותרות חלוקות במספר נושאים. אבה הציע פגישה בדרגים הגבוהים ביותר על מנת לפתור מחלוקת בנוגע לשימוש במשאבים מים סין. בשיחות קודמות בדרגים נמוכים יותר שהתקיימו לאחרונה לא היתה התקדמות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully