וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמתו של הצבא האמריקאי ביונים

17.11.2006 / 14:19

החיילים במרכז הגיוס בטיימס סקוור מוטרדים מהיונים בכיכר. הם התקינו מערכת משוכללת שאמורה להבריח את הציפורים הטורדניות

אם המלחמה בעירק ובאפגניסטן לא הספיקה, הצבא האמריקאי מצא לו אויב חדש ומסעיר: היונים ב[[טיימס סקוור]]. בכיכר הניו יורקית המפורסמת ממוקם מרכז גיוס של כמה זרועות בצבא האמריקאי, שעובדיהן מוטרדים מהרעש והטינופת שמפיצות היונים. כעת הם התקינו מערכת קולית שאמורה להפחיד את היונים ולגרש אותן מהכיר.

המערכת, ששווייה אלף דולר, הותקנה לפני שבוע ומאז היא משמיעה מדי כמה דקות צלילים שרק היונים רגישות להם . "זו דרך לא מזיקה להרחיק יונים מהבניין", אמר דני אולך מחיל האוויר האמריקאי. עדיין לא ברור עד כמה מוצלחת המערכת המתוחכמת, וייקח זמן עד שייראו תוצאות בשטח.

היונים המלכלכות מפריעות לא רק לצבא, אלא גם לאזרחים העובדים באזור. "עמודי התאורה בכיכר אידיאלים ליונים. הן נחות עליהם ואנחנו סובלים מהלשלשת שלהן", אמר רוברט אספוסיטו, סמנכ"ל המבצעים של אחת החברות שיושבות בכיכר.

אספוסיטו מספר שבעבר מתחו תיל דק כמה סנטימטרים מעל עמוד התאורה המרכזי בכיכר, שמנע מהיונים לשבת שם. היוזמה הזו הייתה מתוחכמת פחות מניסיון כושל אחר של אנשי הצבא, שהציבו בכיכר ינשוף מלאכותי בניסיון להפחיד את היונים. אספוסיטו מדווח שתוך כמה ימים היונים התרגלו לנוכחותו של הינשוף, ורצו להזדווג עמו.

בטיימס סקוור מקווים כעת שהטכנולוגיה הצבאית תנצח את היונים, בתקווה שלא יהיה צורך להשתמש בפתרון הבריטי לבעיה: כשיונים השתלטו על כיכר טראפלגר הלונדונית, הובאו למקום ציפורי טרף שטבחו ביונים. מספרן אומנם הצטמצם, אך בעלות של חצי מיליון דולר למשלם המיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully