וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יותר אכזר - הפיטבול או בעליו?

17.11.2006 / 14:23

לפי מחקר חדש, לבעלי כלבים המוגדרים "זנים מסוכנים", יש יותר רישומים פליליים, והם מועדים פי 9 לבצע עבירות נגד ילדים

מחקרים חדשים גילו, כי לאנשים שמגדלים זנים של "כלבים אכזריים" כמו פיט בול, יש יותר הרשעות פליליות מבעלי כלבים מסוגים אחרים, "רגועים" יותר.

המחקר כלל 355 מגדלי כלבים ב[[אוהיו]] שבארצות הברית, והראה כי לכל אדם שבבעלותו כלב עם מה שמוגדר "סיכון גבוה לאלימות", יש בעברו לפחות עימות אחד עם רשויות החוק, החל בעבירות תנועה וכלה בהרשעות פליליות חמורות.

בנוסף, ל-30% מבעלי הכלבים האגרסיביים שזומנו לבית המשפט משום שלא רשמו את כלבם כחוק, היו לפחות חמש הרשעות פליליות או עבירות תנועה. זאת, בהשוואה לאחוז אחד בלבד בקרב מגדלי הזנים הרגועים, כמו פודלים וקולי.

"בעלי כלבים אכזריים שזומנו למשפט משום שלא רשמו את כלבם או משום שלא השגיחו על כלבם כראוי, מועדים פי תשעה לבצע עבירות נגד ילדים, פי שלושה לבצע עבירות אלימות במשפחה, וכמעט פי שמונה לקחת חלק בעבירות סמים, בהשוואה לבעלי זני הכלבים האחרים", אומרת ג'קלין בארנס, מהמרכז הרפואי לילדים בקינקינטי, ומראשי המחקר.

ברנס וחבריה למקצוע בחנו פרסומים ציבוריים של רשויות החוק על מנת לבחון את העבר הפלילי של בעלי הכלבים. במחקר יש שימוש במונח המוסכם שמגדיר כלב אכזרי: כלב, שללא התגרות, הרג או גרם לפציעה חמורה של אדם כלשהו או כלב אחר, או כלב ששייך לזן הפיט בול. במחקר לא נכללו כלבים המסייעים לאנשי אכיפת החוק, וכן כלבים ששומרים על רכוש בעליהם.

לדברי ראשי המחקר, "המחקר שלנו מבהיר, שבמקרים בהם נכשל בעל הכלב להשיג לכלבו רשיון, הדבר יכול להעיד על פוטנציאל לסטיות התנהגותיות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully