וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן הסכימה להצבת כוח או"ם בדרפור

17.11.2006 / 6:41

אמש הודיע קופי ענאן כי הושג הסכם עם סודן, שעד כה התנגדה נחרצות לכניסת כוח או"ם לשטחה. בוש: "מברך על ההסכם"

סודן הסכימה עקרונית להציב בחבל דרפור כוח מיוחד של האו"ם ושל איחוד מדינות אפריקה. בקול ישראל דווח כי על פי התכנית, יצטרפו 20 אלף חיילי או"ם לשבעת אלפים חיילים אפריקנים שכבר מוצבים באזור. מזכיר האו"ם קופי ענאן אמר כי עדיין לא נקבע מתי יתחיל הכוח לפעול משום שלסודן יש מספר הסתייגויות. אך הוא הוסיף כי הוא מקווה שעד סוף השנה ייושבו כל המחלוקות.

ענאן אמר כי במהלך השבועיים הקרובים יזומנו לשיחות נציגיהן של שתי קבוצות מורדים מדארפור שלא חתמו על הסכם הפסקת האש בחודש מאי על מנת לדון במצב החדש ובסירובן לחתום על ההסכם.

הודעתו של ענאן אמש, כי סודן מוכנה להצבת כוח או"ם בדרפור מסמנת שינוי משמעותי בעמדתה של המדינה שעמדה בנחישות בסירובה לאפשר כל מעורבות של האו"ם בעימות האלים שבשטחה בטענה שהדבר יהווה פגיעה בריבונותה ועלול אף להביא להסלמה במאבק.

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש קיבל בברכה את ההודעה על הסכמתה של סודן לכניסת כוח האו"ם לדרפור. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, שדובר מועצת הביטחון האמריקאית גורדון ג'ונדרו אמר כי "הנשיא מברך על ההסכם" שהושג בין האו"ם, איחוד מדינות אפריקה, הליגה הערבית וסודן. ג'ונדרו הוסיף כי "ההסכם הזה סולל את הדרך לשיתוף פעולה בין האו"ם לאיחוד מדינות אפריקה בשמירה על השלום בדארפור. חיילים אפריקנים ירכיבו את כוח השלום, שימומן על ידי האו"ם, והם יהיו גם אלה שיובילו אותו ויעמדו בראשו".

העימות בדרפור החל בשנת 2003 ומאז לפחות 200 אלף בני אדם נהרגו כתוצאה ממנו ולמעלה מ-2.5 מיליון איבדו את בתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully