וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: נגיף הפוליו ימוגר עד סוף העשור

17.11.2006 / 8:11

חוקרים גילו דרך לחסן נגד זן המחלה שעדיין פוגע במדינות לא מפותחות. ארגון הבריאות העולמי מעריך שהמחלה תחוסל כליל בקרוב

ייתכן שאסטרטגיות חיסוניות חדשות יוכלו למגר לחלוטין את מחלת הפוליו שעדיין פוגעת בתושבי צפון הודו. לדברי מדענים, מיגור המחלה באזור זה יביא לחיסולה הסופי של המחלה בעולם עד סוף העשור הנוכחי.

המחלה המידבקת כבר אינה מהווה איום במדינות מפותחות אך בחלקים מסויימים של הודו, פקיסטן, אפגניסטן וניגריה היא עדיין קיימת. לאחרונה מצאו חוקרים דרך לשנות במעט את צורת החיסון שניתן נגד המחלה. שינוי זה יכול לסייע במחיקת המחלה כליל. ד"ר ברוס איילוורד מארגון הבריאות העולמי אמר כי "הפוליו לא ייכנס לעשור הבא".

איילוורד ועמיתיו למחקר הסבירו כי הפיתרון נעוץ בשינוי קל בחיסון שכעת מחסן מפני שלושה זנים נפוצים של הנגיף בעוד שזן הפוליו שנפוץ באזורים הנגועים הוא זן שונה במקצת ועמיד יותר. החוקרים הוסיפו כי עמידותו של הזן נובעת מתנאי המחיה הצפופים וההיגיינה הלקויה באזורים שבהם נפוצה המחלה. נסיבות אלה הן שהובילו לכך שהחיסון שניתן דרך הפה, שהיה יעיל בשאר מדינות העולם, לא מנע את המשך הידבקותם של ילדים בצפון הודו בנגיף.

איילוורד מאמין ששיטת החיסון החדשה בצירוף תנאי היגיינה טובים יותר ומעקב רפואי תביא לחיסול המקרים הנותרים של מחלת הפוליו בעולם, ובכך תשיג את המטרה שהציב לעצמו ארגון הבריאות העולמי בשנת 1988.

פוליו הינו מחלה חשוכת מרפא, והיא גורמת לחולים בה ללקות בשיתוק. אחוזי התמותה של המחלה נעים בין 5% ל-10%, מוות כתוצאה מהמחלה נגרם כאשר השיתוק פוגע במערכת הנשימה. מאז החל ארגון הבריאות העולמי במשימתו למגר את נגיף הפוליו מעל פני האדמה ירד שיעור התמותה מהמחלה באופן ניכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully