וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר העתיקה בירושלים - פלא עולם חדש

16.11.2006 / 19:40

בפרוייקט חדש של העיתון USATODAY והתוכנית "בוקר טוב אמריקה" נבחרו שמונה פלאי עולם חדשים. פעם נוספת, אנחנו על המפה

העיר העתיקה בירושלים היא אחד מפלאי העולם החדשים, כך קבע פאנל של מומחים שכונס על ידי העיתון USATODAY ותוכנית הבוקר "בוקר טוב אמריקה". בפרוייקט משותף של שני גופי התקשורת הגדולים, בוחרים שישה מומחים שבעה פלאים בעולם, וקוראי העיתון וצופי התוכנית יבחרו פלא שמיני.

רשימה זו תתווסף לרשימה המסורתית, שקבע אנטיפטר מצידון בשנת 140 לפנה"ס, של [[שבעת פלאי תבל]] הכוללת את [[הגנים התלויים בבבל]], [[הפירמידה הגדולה של גיזה]], [[מקדש ארטמיס באפסוס]], פסל זאוס באולימפיה, הקולוסוס מרודוס, [[המגדלור באלכסנדריה]] והמאוזולאום בהאליקרנאסוס.

יחד עם ירושלים העתיקה נמצאים ברשימה הנוכחית השמורה הימית בת ה-140 אלף מיילים מרובעים באיי הוואי, הפירמידות של בני המאיה בדרום אמריקה, כיפות הקרח בקטבים וארמון פוטלה ומקדש ג'וקהאנג בבירת טיבט, להאסה. המומחים שבחרו את האתרים הם הביולוגית הימית סילביה ארל, הסופרים ברוס פיילר ופיקו לייר, החוקרת הולי מוריס, הארכיאולוג יוהאן ריינהרט והאסטרו-פיסיקאי ניל דה-גראס טיסון. יצויין כי בעבר ניסו אחרים, בהם [[הרודוטוס]] וקלימכוס, ליצור רשימות דומות שלא שרדו את השנים.

המומחים נימקו את בחירתם בעיר הקדושה לשלוש הדתות בשל חשיבותה בהיסטוריה הדתית וכן בשל מרכזיותה במאבק לסובלנות. לדברי אחד השופטים הרעיון שהאירועים המכוננים בעברן של שלוש הדתות התרחשו בתוך שטח תחום של כקילומטר רבוע אחד היא כה נפלאה עד שכמעט בלתי ניתן להבינה.

למרות המלחמות הרבות שהתרחשו על אדמת ירושלים, מציינים המומחים, רבים מהמבנים ההיסטוריים שרדו את פגעי הזמן והאדם, בהם גם יותר מ-200 בתי כנסת, מסגדים וכנסיות. "מקום אשר נחשב לקדוש ביותר בעולם על ידי חצי מבני האנוש החיים היום הוא ללא ספק פלא", הוסיף שופט אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully