וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה זכתה בפרס "המאובן" בוועידת ניירובי

16.11.2006 / 16:25

מחר תנעל הוועידה הבינ"ל להתחממות כדור הארץ, ופעילי סביבה העניקו למדינה את הפרס על שניערה עצמה מפרוטוקול קיוטו

מחר תסתיים הוועידה הבינלאומית למלחמה בהתחממות כדור הארץ שמתקיימת בניירובי שבקניה. בדרך כלל מדינות מעוניינות לזכות בפרסים בוועידות מסוג זה, אך הפרס שקיבלה קנדה אינו מהרצויים. המדינה זכתה בתואר "מאובנת היום". הפרס חולק על ידי נציגי ארגונים סביבתיים שהגיעו לכנס. הפרס מוענק למדינות שעיכבו ושיבשו את המשא ומתן על שינוי אקלים.

בעוד נציגי המדינה ספגו קריאות בוז רמות, האקטיביסטית מאיה גרין אמרה כי קנדה זכתה בפרס הראשון ואף בשני על כך שבין היתר "הטעתה" את העולם, ניערה עצמה מפרוטוקול קיוטו ובאופן מביש כיבסה את השערוריות הפוליטיות שלה על הבמה הבינלאומית.

לאחר מכן הציבה פעילת הסביבה מנורת שמן ודגל קנדה מול פוסטר של דינוזאור טירנוזאורוס רקס יורק אש. שריפת דלק מאובנים כגון [[פחם]] הוא אחד ממקורות גזי החממה האחראים להתחממות כדור הארץ. זה הוא מקור שמו של הפרס המביש.

הפרס, אשר ניתן לראשונה בשנת 1999 בכנס בינלאומי, ניתן למדינות שכשלו לטפל בבעיית פליטת גזי החממה. את הפרס מעניק ארגון "רשת פעולה לאקלים" (CAN), המאגד ארגונים סביבתיים לא ממשלתיים.

הענקת הפרס אמנם מעניקה למשתתפי הוועידה "הפסקה קלה", אך המארגנים טוענים כי ה"זוכים" בפרס מתקשים לצחוק אחר כך. נציג קנדה יצא מהאולם בסערה וסירב להגיב לשאלות עיתונאים לאחר הזכייה בפרס המפוקפק.

זוכים נוספים בפרס המאובן הם אוסטרליה, סעודיה, האיחוד האירופי וארצות הברית. ג'ורג' בוש, נשיא ארצות הברית, אשר דחתה את פרוטוקול קיוטו, קיבל את פרס "מאובן המאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully