וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכורי שוקולד הביאו לתגלית "מתוקה"

16.11.2006 / 11:30

עשרות משתתפים במחקר שלא הצליחו לעמוד בפיתוי ואכלו שוקולד למרות האיסור, עזרו לגלות למה שוקולד עוזר למנוע התקפי לב

מכורים ל[[שוקולד]], שנשרו ממחקר של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס ב[[ארצות הברית]] בנושא מחלות לב, סייעו בלי כוונה למציאתה של תגלית רפואית "מתוקה". לאחר שאותם "עברייני-שוקולד" לא עמדו בתנאי ה[[דיאטה]] אותה התבקשו לערוך בתקופת המחקר, שכללה התנזרות משוקולד, הצליחו החוקרים למצוא הסבר לעובדה שכמות קטנה של שוקולד ביום עשויה להפחית הסיכון להתקפי לב.

מסתבר ששוקולד, בדומה ל[[אספירין]], משפיע על טסיות הדם היוצרות קרישי דם, כך גילו דיאן בקר ושותפיה למחקר מבית הספר לרפואה של האוניברסיטה. "מה שעברייני-השוקולד הללו לימדו אותנו, הוא שלכימיקל בפולי הקקאו יש אפקט ביוכימי הדומה לאספירין בצורה בה הוא מצמצם את התאגדות הטסיות", מסבירה בקר. התאגדות הטסיות יכולה להוות גורם קטלני בהיווצרות קריש דם שיחסום עורק דם מרכזי ויגרום להתקף לב.

139 "עברייני-השוקולד" השתתפו במחקר גדול יותר שהקיף 1,200 בני אדם בעלי היסטוריה של מחלות לב במשפחה, שמטרתו לבחון את השפעת האספירין על טסיות הדם. לפני שקיבלו את האספירין, המתנדבים התבקשו לנהל משטר אימונים קפדני, להימנע מעישון, ולהתנזר ממשקאות המכילים קפאין, מיין, מענבים ומשוקולד.

"ידענו שהם יישברו", מעידה בקר. "לפני תחילת המחקר אותם אנשים אמרו: 'אני אעשה כל מה שתבקשו, אבל על שוקולד אני לא יכול לוותר'". מהר מאד הבינה בקר שאין טעם בלהמשיך לתת אספירין למכורים לשוקולד, שחלקם דחסו כמויות שוקולד מכובדות, אבל החליטה להמשיך לבדוק את הדם שלהם בכל אופן. מהר מאד גילו בקר ועמיתיה, כאמור, שגם לשוקולד כמו לאספירין השפעה מאטה על התאגדות טסיות הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully