וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבריבאדי רימו אותנו ביודעין"

דניאל אציל

16.11.2006 / 11:13

עובדי ומנויי מכון הכושר בת"א, שנסגר במפתיע ובעליו נעלמו, נשארו בלי הכסף שמגיע להם. כעת הם מתכוננים למאבק

יומיים אחרי סגירתו המפתיעה של מכון הכושר "אבריבאדי", שבעליו פשטו את הרגל, ומנויים רבים עדיין מגיעים למכון כדי למצוא, מופתעים, את דלתותיו נעולות.

אודי, אחד ממנויי המכון, סיפר לנו אתמול על תחושה שהייתה למנויים רבים באשר לסגירה: "הדבר לא בא לי כרעם ביום בהיר, בתקופה האחרונה התדלדלה נוכחות האנשים, גם התור למתקנים התרופף, מאמנים רבים עזבו ואיתם גם הלקוחות".

מאמן לשעבר במכון, שהעדיף לשמור על עילום שם, מספר כי במהלך יותר משלושה חודשים לא שולמו לחלק מעובדי המכון משכורות, בטענה שהחברה נמצאת בקשיים כלכליים, "אני לא חושב שההנהלה עשתה זאת בכוונה, אך ללא ספק הייתה אווירה של מקום שהולך למטה ולא למעלה", אומר. המאמן סיפר גם שרמת הניקיון ירדה, מתקנים הוחרמו בשל חובות ארנונה לעירייה ובחדר הכושר במכון נכח מדריך אחד, "במקום ארבעה, כמו בימים הטובים".

קובי, מנוי נוסף שנפגע מסגירת המכון, אומר כי "כבר לפני כשנה היו שמועות על כך שהמכון בחובות, העובדים ובמיוחד המאמנים האישיים סיפרו בחדרי חדרים שהמועדון בצרות ואף רמזו שלא קיבלו משכורות כמה חודשים, אבל אף אחד לא ציפה שנגיע למצב שלקוחות ששילמו עבור מנוי יעמדו מול מכון סגור".

"זו לא הפעם הראשונה שעובדים מנוצלים כאן"

כזכור, אין זו הפעם היחידה בה מסתבך המוסד התל אביבי הידוע. טלי, אחת מעובדותיו לשעבר של המכון שפוטרה לפני כחמש שנים, מספרת שההנהלה הקודמת, שפשטה גם היא את הרגל, פיטרה עובדים רבים ללא תשלום פיצויים ומשכורות - לאחר שהשקיעה כספים רבים בארגון פסטיבל שנכשל. בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד ההנהלה הקודמת זכו רוב העובדים בכספם, אך "עובדים רבים נוצלו ולא זכו לתמורה" כדבריה.

כעת מתכוונים עובדי המכון לפתוח במאבק משפטי נגד הנהלתו, בגין הלנת השכר. במכתב ששלחו כמה מהם להנהלה, נטען כי החברה נהגה "בניהול כושל ומניפולטיבי כלפי עובדי ולקוחות החברה". אותם עובדים טוענים, כי ההנהלה המשיכה לרשום מנויים חדשים ולקחת את כספם "גם כאשר ידעה שהמכון עומד להיסגר", וכן כי הפרת זכויותיהם ואי תשלום השכר היה "בגדר הונאה".

את תגובת הנהלת המכון לא ניתן היה להשיג היום, אולי בשל הסיבה שהבעלים נמלטו – על פי השמועות - מהארץ. "אבריבאדי נחשב פעם למכון ה'שווה' ביותר בו כולם באו לראות ולהראות", אומר אודי, "אבל היום לא נשאר שם כלום".

מהצד השני, ממהרים בעלי עסקים מתחרים לקפוץ על ההזדמנות. במכון הכושר "פיור" סיפרו שהם מצרים "על הפגיעה במתאמנים", ובשל כך הם אף מציעים ל "נפגעי אבריבאדי" שיירשמו אליהם בונוס של עד שלושה חודשים במתנה. "באופן טבעי הלקוחות זלגו לכל מיני מקומות, כל אחד יעשה את החשבון שלו ויבחר לאיזה מכון להצטרף", הם אומרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully