וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי הקסאמים נמשך והתלמידים יצאו משדרות

16.11.2006 / 9:16

קסאם פגע בלול תרנגולות בקיבוץ סמוך לשדרות. משרד החינוך יוציא את התלמידים לצפון ולמרכז החל מיום ראשון

שלוש רקטות קסאם נורו הבוקר לאזור שדרות והנגב המערבי. אחת מהן פגעה בלול תרנגולות בקיבוץ בשטח המועצה האזורית שער הנגב, והשניה נחתה ככל הנראה בשטח פתוח. השלישית פגעה במבנה בשדרות. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק ללול התרנגולות ולמבנה.

בעקבות ירי הקסאם הקטלני אתמול, מועצת התלמידים בשדרות החליטה להשבית הבוקר את הלימודים באחד משני בתי הספר התיכוניים בעיר. כמו כן, במועצה האזורית שער הנגב יושבתו הלימודים בבית הספר היסודי עד לסוף השבוע.

בנוסף, משרד החינוך הודיע היום כי הוא יוציא ביום א' הקרוב את 4,000 תלמידי שדרות, מכיתות א' ועד יב', ללימודים ביישובים באזור המרכז והצפון. על פי היוזמה, כל שכבה תעזוב באופן מרוכז את העיר לכמה ימים, כשהשכבות הגבוהות יתרכזו בהשלמת חומר הלימודים שהפסידו, והתלמידים הצעירים יבלו בעיקר בטיולים. במשרד החינוך נאמר לגלי צה"ל כי יש בכוונתם לגייס תקציב כדי להוציא את התלמידים מהעיר לפרקי זמן ארוכים יותר.

מנהלת אגף החינוך בשדרות, מרים ששי, התרעמה על שרק לאחר שיש נפגעים נזכרים בעיר. "בזוב הדם זב הכסף. איום ונורא לחשוב שברגע שיש לנו נפגעים בנפש ובגוף, אנחנו פתאום מוצאים את האמצעים", אמרה ששי והוסיפה, "אך אלו אמצעים מדומים, פלסטר לשעה הנוכחית. התלמידים שבים לכאן בערב, מה הפתרון?".

סמי סוויסה שבנו שניר נפצע אמש באורח קשה מפגיעת רקטה, מסתייג מיוזמת משרד החינוך. "אני לא יודע אם זה נכון, להפך, צריך לחזק את שדרות, מי שעזב צריך לחזור לשדרות ולא לפחד", אמר סוויסה, "לדעתי יש לנו צבא חזק שיכול להכות בהם, אנחנו לא מכים בהם כי אנחנו נחשבים לבני אנוש".

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל שמעון פרס אמר כי "אם יוחלט שיש להוציא את התלמידים משדרות זה ייעשה מיד. עשינו את זה במלחמת לבנון ונעשה את זה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully