וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוע בלגי עשוי לאפשר צינתורים בעזה

יוני מנדל

15.11.2006 / 16:49

עד כה לא היו קיימים טיפולי צינתור ברצועה, ותושבי המקום נאלצו לחפש אחר פתרונות בישראל ובגדה. האם המצב עומד להשתנות?

שר הבריאות הפלסטיני דן אמש בלשכתו בעזה עם צוות בית החולים הפלסטיני "האירופי". בפגישה עם השר, ד"ר באסם נעים, נכחו מנהל בית החולים, מנהל מחלקת יחסי החוץ של משרד הבריאות ורופאים רבים.

בפגישתו עם הצוותים הרפואיים ציין השר, כי בעקבות תרומה בלגית, שכללה קניית מכשירי מכשירי רפואה מחו"ל, הבאתם לשטחי הרשות, וכן הכשרת צוותים רפואים פלסטיניים, עשויים להתאפשר בקרוב טיפולי [[צינתור] גם ברצועת עזה.

בעיתון "אלקודס" דווח, כי שיתוף הפעולה הזה, באם אכן יישא פרי, הינו תוצאה של ביקור צוותים רפואים בלגים ברצועת עזה. במהלך הביקור ביצעו הבלגים, בנוכחות עמיתיהם הפלסטינים, צינתורים בבית החולים "האירופי".

כיום אין צינתורים בעזה

חשוב לציין כי צינתורים אינם מתקיימים ברצועת עזה באופן רגיל, ובדרך כלל נאלצים תושבי עזה הנזקקים לטיפול זה לצאת לבתי חולים בישראל, בשטחי הרשות בגדה המערבית, במצרים או בירדן.

משרד הבריאות הפלסטיני אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי רוב הציוד מהתרומה הבלגית כבר נמצא ברצועה והרופאים הפלסטיניים סיימו את הכשרתם הרפואית בבלגיה בהצלחה. לפיכך, ככל הנראה בקרוב, יוכלו להתבצע טיפולי צינתור בעזה.

ממשרד הבריאות הפלסטיני נאמר עוד, כי ישראל הקשתה על העברת הציוד הרפואי המיועד לצינתור לשטחי הרשות, וחלקים ממנו הגיע לאחר עיכוב של חמישה חודשים. תופעה זו, על פי דברי משרד הבריאות, שכיחה למדי, וברצועה עדיין ממתינים לאישורים ישראלים עבור ציוד רפואי לטיפולי הקרנות ומיפוי עצמות, אשר גם הם אינם קיימים ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully