וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנה: מיגון הגנים בעוטף עזה יושלם עד פברואר

יעל קישיק

15.11.2006 / 16:02

סגן שר הביטחון אמר בדיון במליאת הכנסת, כי מיגון 12 גני ילדים אינו אפשרי וכי מיגון 5 בתי"ס ו-25 גנים יושלם עד סוף החודש

סגן שר הביטחון אפרים סנה הודיע היום בדיון במליאה בנושא מיגון מוסדות החינוך בשדרות ויישובי עוטף עזה, כי מיגונם של 58 גני ילדים לא יושלם עד לסוף פברואר 2007. לדבריו, מיגונם של 12 גנים הוא בלתי אפשרי, ויהיה צריך לבנות אותם מחדש.עוד הוא אמר, כי מיגונם של 5 בתי ספר ו-25 גנים יסתיים עד סוף החודש. עד כה מוגנו 24 בתי ספר ו-56 גנים.

יוזם הדיון ח"כ זאב אלקין (קדימה) אמר, כי "רצה הגורל ואנחנו מקיימים את הדיון ביום טרגי, בו מתה אישה מנפילת קסאם. זו רק תזכורת למה שהתושבים בשדרות וביישובים אלה עוברים מדי יום. אני קורא לממשלה להשלים באופן דחוף מיגון מלא, ולא חלקי כפי שהמצב היום, של כל מוסדות החינוך בשדרות וביישובי עוטף עזה, לפתח תוכניות טיפול מערכתיות לתלמידים ולבצע ירי מונע קסאמים בשעות הבוקר, בזמן שהילדים הולכים לבתי הספר ולגנים".

סגן השר סנה אמר בדיון, כי עד כה הוציאה המדינה על נושא המיגון 150 מיליון שקל למיגון מוסדות החינוך, וכי התמונה אינה מושלמת אך במסגרת התקציב ומגבלות הזמן, זה מה שניתן היה לעשות.

שופטי בג"ץ נזפו היום במדינה על הסחבת שננקטה במיגון כל מוסדות החינוך בשדרות ודרשו ממנה לנמק מדוע לא הושלמה תכנית המיגון עד כה. בגלי צה"ל דווח, כי השופטים מתחו ביקורת על שיטת המיגון שהונהגה בשדרות, לפיה בונים מרחבים מוגנים אליהם יכולים התלמידים להתפנות במקום למגן את כל כיתות הלימוד. לדברי השופטים, קשה לקבל את ההנחה שניתן לפנות כיתה שלמה למרחב המוגן תוך 15 שניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully