וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש צוות החקירה: רמון שינה גרסאות

15.11.2006 / 14:11

סנ"צ ערן קמין העיד היום במשפטו של שר המשפטים לשעבר ואמר דברים שחיזקו את גרסת המתלוננת והסביר את ההחלטה לבצע האזנות

במסגרת הדיונים שנערכו היום במשפטו של שר המשפטים לשעבר חיים רמון העיד גם סגן ניצב ערן קמין, ראש צוות החקירה בפרשת רמון. "שר המשפטים לשעבר חיים רמון השמיע בחקירתו כמה גרסאות" אמר קמין,העד האחרון מטעם הפרקליטות, בעדותו.

בית המשפט דחה את בקשת כלי התקשורת לפרסם את עדותה של ה', שהתלוננה כי רמון, שהעיד היום בבית המשפט, הטריד אותה מינית. לדברי השופטים, "המחוקק הביע את דעתו כי יש לתת הגנה מיוחדת על פרטיותה של מתלוננת בעבירה מינית. חשיפת חלקים מהעדות בעת חקירת עדי התביעה, יש בה כדי לענות על עקרון המידתיות".

קמין, שהיה ראשון העדים, הציג סרט שחזור שצולם בלשכת ראש הממשלה בתל אביב, בה לפי האישום הטריד רמון את ה'. מהסרטון עולה כי גם כשדלת החדר בו אירע המקרה פתוחה לחלוטין, נותר בתוך החדר "שטח מת" גדול עבור מי שיושב בחדר הסמוך. הדבר מוכיח, לכאורה, את טענתה של ה' שההטרדה לכאורה אירעה במקום מוסתר.

בחקירה הנגדית הותקף קמין על ידי פרקליטו של רמון, עו"ד דן שינמן, על כך שלא נתן דעתו ולא חקר את ה' על הפער העולה בין עדותה במשטרה והתמונה בה צולמה עם רמון, וזאת בנוגע למקום בו אירע המקרה. קמין הודה שלא נתן את דעתו על פער זה.

קמין נסע לגוטמאלה להשלמת החקירה עם ה' וביצע את העימות בווידאו משם. "אני חשתי מאוד לא נוח במהלך העימות בגלל האשמות שונות שהופנו כלפינו מצד השר. חשבתי שאין להן מקום", אמר בעדותו.

השופט הביע תמיהה על ביצוע ההאזנות

קמין העיד עוד כי שולה זקן, ראש לשכת ראש הממשלה, שאלה אותו "האם יש מתלוננות נוספות?" שאלה שמצביעה, לטענת קמין, על חוסר האמון של זקן ברמון.

קמין חזר על טענת המשטרה והפרקליטות שמטרת האזנות הסתר שבוצעו בפרשה היתה לבדוק את החשד להדחה בחקירה, חשד שעלה בעקבות מכתב שכתבה המתלוננת למפקדת שלה ובו כתבה: "אני יודעת שאת הסיפור הזה אני אקח אתי לקבר. אני אסגור את הסיפור עם שולה, נקבור את זה פה בין ארבעה קירות".

השופט דניאל בארי הביע תמיהה על החלטת המשטרה לבצע האזנות סתר. "מה חריג במכתב הזה? זה שהיא סירבה להתלונן, זה לא חריג", אמר בארי. קמין ענה לו על כך, כי "לו בשל החשש, לא הייתי רוצה שמישהו ישאיר שאלה כזו פתוחה. בכל מקרה, התמלילים לא משרתים מגמה לטובת הנאשם או לרעת הנאשם. ולא היה בהתנהלות שלנו כל רצון להטעות, להסתיר או להשפיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully