וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחט: פעם ראשונה שההסתדרות תשבות - בגלל העלאת שכר לעובדים

5.6.2000 / 7:06

עמיר פרץ הודיע כי ההסתדרות מתכננת השבתה מלאה של המשק ביום ב' הבא


"זו הפעם הראשונה שההסתדרות מחליטה לארגן שביתה במשק בגלל תוכנית להעלות את שכר הנטו של % 90 מהעובדים" - כך אמר אתמול שר האוצר אברהם שוחט. זאת, לאחר הודעתו של יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, כי ההסתדרות מתכננת השבתה מלאה של המשק ביום ב' הבא.

פרץ אמר כי במידה ולא יתקדם המו"מ עם משרד האוצר על תיקונים ברפורמה במס, "נצא לדרך עם השביתה הגדולה והחשובה ביותר במדינת ישראל אי-פעם". לדבריו, זה כבר לא מאבק על שכר.

השביתה אמורה להקיף את משרדי הממשלה, בתי חולים ומרפאות קופ"ח כלליות וכן מועצות אזוריות. בנוסף, אמורים לשבות גם רשות שדות התעופה ורשות הנמלים, וכן עובדי הבנקים והבורסה לניירות ערך.

שר האוצר אברהם שוחט אמר כי "אמנם תוספת השכר שצפויים העובדים לקבל אינה מעשה ידי ההסתדרות, אך יש לקוות שלא זו הסיבה שבשלה בחרו ראשי ההסתדרות לצאת לשביתה קשה ומיותרת". לדבריו, "הם רוצים להשבית ואחר כך לדבר. חבל שהם הולכים לגרום נזק עצום למשק". גם ראש הממשלה אהוד ברק אמר כי "לא ראוי לנקוט צעדים לפני הידברות שיטתית וסבלנית".

פרץ ושוחט נמצאים בשיאו של סכסוך סביב הרפורמה במס. פרץ דורש משוחט להקפיא את החקיקה ברפורמה עד שיוסדרו נקודות המחלוקת בין הצדדים: ביטול המיסוי על קרן השתלמות, אי-ביטול חצי נקודת הזכות לנשים עובדות ואי-ביטול ההטבות לעובדי משמרות בתעשייה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully