וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיילות השמנות מחזירות מלחמה

14.11.2006 / 16:31

דיילות הודיות תובעות חברת התעופה בה עבדו, שקרקעה אותן עקב משקלן עודף. שאלה של כושר או קנוניה להחליפן בדיילות מושכות?

קבוצה של 11 דיילות אוויר הודיות תובעות את חברת התעופה בה עבדו, לאחר שזו קרקעה אותן בשל משקלן החריג. החברה, הממומנת על ידי המדינה, קבעה במאי האחרון תקנות חדשות הקובעות את סף המשקל המותר לעובדיה, לפי גובהם וגילם. 140 עובדים קורקעו לאחר שינוי התקנות, בהם הדיילות, רובן בשנות ה-40 לחייהן, שחלקן עבדו בחברה יותר מ-20 שנה.

הדיילות טוענות שמדובר בקנוניה מתוכננת של החברה, שמעוניינת להיפטר מהדיילות המבוגרות, להן מראה פחות אטרקטיבי, ולהחליפן בצעירות רזות ויפות. זאת, כדי להפוך את חברת התעופה, שסובלת מתדמית עבשה במקצת, לאופציה מושכת יותר עבור לקוחות עולם התעופה התחרותי.

בחברה טוענים כי זה אינו צעד זדוני מתוכנן, אלא צעד בריאותי. "זו שאלה של כושר, ולא של מראה. עובדי צוות האוויר חייבים לשמור על היכולת הגופנית הנדרשת לעבודתם", אמר עורך הדין של החברה. נוהג הגבלת המשקל של העובדים אינו דבר חדש, אולם בעבר אפשרה החברה לעובדיה לחרוג מקריטריון המשקל שנקבע להם בשלושה קילוגרמים. עתה קורקעו דיילות שמשקלן היה גבוה במאות בודדות של גרמים מהמשקל התקין.

שילה ג'ושי בת ה-48, למשל, חרגה מהמשקל שנקבע לה, 63 קילוגרמים, ב-500 גרם, אך בחברה הבהירו לה שלא תעבוד עד שלא תוריד את הגרמים המיותרים. "הייתי צריכה לעשות דיאטה חריפה שארכה חודש וחצי, תקופה עליה לא קיבלתי תשלום מהחברה. אלו היו ימים מתוחים מאד עבורי, ואיבדתי את הביטחון שלי בעצמי", סיפרה.

במרץ צפויה להגיע עתירתן לבית המשפט העליון של דלהי, שיחליט האם לפסוק לטובת הנשים, שדורשות תשלום להן על התקופה בה קורקעו ואת ביטול התקנות שלדבריהם מהוות הפרה של זכויותיהן, או להתאים עצמו לקו הסקסיסטי של חברת התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully