וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנות מאסר לאם שסייעה ברצח 2 בנותיה

14.11.2006 / 12:18

ביהמ"ש קבע כי האם עודדה את בנה כשהרג את אחיותיו על רקע כבוד המשפחה ולא קיבל את הטיעון כי "מדובר במסורת בעולם הערבי"

בית המשפט המחוזי ב[[ירושלים]] גזר הבוקר 15 שנות מאסר בפועל על אם שהורשעה בסיוע ברצח שתי בנותיה, על רקע חילול כבוד המשפחה. כך דווח בגלי צה"ל.

בית המשפט קבע כי האם סייעה ליצירת התנאים שאיפשרו את רציחתן של בנותיה, ושחיזקה את ידי בנה, מבצע הרצח. בגזר הדין כתבו השופטים: "הדרך להדביר את תופעת הרצח בשל חילול כבוד המשפחה היא בחינוך והקמת מרכז לנשים מוכות". בית המשפט לא קיבל את הטענה שצריך להקל בעונשה מכיוון שזוהי מסורת במגזר הערבי.

האב הורה להרוג , האח ביצע

המשפחה המדוברת גרה בשכונת ג'אבל מוכבר במזרח ירושלים. באפריל 2005, ברחה אחת הבנות מבעלה בחודש תשיעי להריונה, לאחר שחשד בה שקיימה יחסים אינטימיים עם דודו. לפי האשמת הבעל, לא ברור היה של מי התינוק אותו נשאה האישה ברחמה, וזהו חילול כבוד המשפחה מן הסוג הגרוע ביותר בחברה הערבית המסורתית.

משהגיעה הבת למשפחתה, הורה אביה לאחיה להרוג אותה, אך לא לפגוע בשתי האחיות שהיו שותפות לסודה. למרות זאת, החליט האח להרוג את שלושתן. כמה ימים מאוחר יותר הוא הגיע לביתן והושיט להן כוסות של חומצה, אותן ביקש מהן לשתות על דעת עצמן מאחר ולא רצה להיות מורשע ברצח, כי הוא אב לילדים.

שתי אחיות שתו את החומצה והשלישית סירבה. האח שפך את החומר הרעיל לגרונה תוך שהוא חונק אותה. האחות נשארה בחיים, אך נחבלה קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully