וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעידת אדמה קשה תוביל להרג רבבות"

14.11.2006 / 10:33

מומחים מעריכים כי רעידת אדמה קשה צפויה להתחולל באזור בקרוב, וישראל אינה ערוכה להתמודדות עם האיום. הנזק יהיה עצום

רעש אדמה משמעותי בישראל עלול לגבות את חייהם של 16 אלף ישראלים, להרוס מבנים רבים ולהשאיר מאות אלפי בני אדם ללא קורת גג, כך יזהירו היום מומחי גיאולוגיה בכנס מיוחד שיוקדש לאיום רעידות האדמה באזור.

תת אלוף במילואים אבי בכר, שעמד בראש פיקוד העורף, אומר כי ישראל אינה ערוכה להתמודד עם אסון טבע מסוג זה. לדבריו, "ישראל לא ערוכה מספיק לרעידות אדמה, אף אחד לא נביא בשביל לדעת מה הנשק, אבל זו קטסטרופה שצריך הרבה מאוד היערכות מוקדמת כדי לצמצם אותה, כי אנחנו לא יכולים למנוע את רעידות האדמה". הוא מוסיף כי ההתגוננות הטובה מפני נזק רעידות האדמה, אשר רובו נגרם עקב התמוטטות מבנים, הינה בנייה באופן שימנע את התמוטטותם.

הגופים הרשמיים בישראל לא מתעלמים מהבעיה, וכבר לפני מספר שנים הוקמה ועדה מיוחדת לבחינת כלל הפעולות הנדרשות כדי למנוע אסון בקנה מידה לאומי. הוועדה גיבשה שורה של המלצות, אבל לדברי יושב הראש של הועדה, שר התשתיות בנימין בן אליעזר, יישום ההחלטות עלול להידחות בשל עלותן. הוא אמר כי "יש מודעות על מידת הסכנה, כי אם זה יקרה זה יכול לגרוף אלפים, אך כל עוד לא קרה אסון כזה, זה רחוק ממקבלי ההחלטות ומהתקציבים".

בגלי צה"ל דווח, כי לאחרונה פקדו את ישראל שתי רעידות אדמה בעוצמה חלשה יחסית, שלא גרמו נזק בנפש או ברכוש. עם זאת, המומחים צופים שבישראל תתחולל רעידת אדמה קשה במיוחד בשנה הקרובה, על סמך נתוני העבר לפיהם אחת למאה שנה מתחוללת באזור רעידת אדמה חריגה. רעידת האדמה הקשה האחרונה פקדה את האזור לפני כמאה שנה בעיר צפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully