וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: סרי לנקה מגייסת ילדים כלוחמים

14.11.2006 / 19:53

שליח של האו"ם טוען כי נמצאו ראיות שגורמים בכוחות הביטחון מסייעים לארגון מורדים לחטוף ילדים ולהפוך אותם לחיילים

שליח של האו"ם ל[[סרי לנקה]] האשים גורמים בכוחות הביטחון של המדינה שהם מסייעים לארגון מורדים לחטוף ילדים ולהפוך אותם לחיילים בשורותיו. אלן רוק, יועץ מיוחד לנציג של האו"ם לילדים ולסכסוך המזוין בסרי לנקה, אמר כי הנשיא מהינדה רג'פקסה הבטיח לבדוק את הטענות באופן מיידי ולהעניש את האחראים.

הצבא בסרי לנקה דחה מכל וכל את טענותיו של רוק. "מסקנות המשלחת המבוססות על 'עדויות ראייה' ש'כוחות הביטחון של הממשלה מעורבים באופן פעיל במעשים נפשעים' מעוררות בחילה", נכתב בהצהרה של הצבא. כן נכתב כי הממצאים של רוק "מוטעים לגמרי".

רוק אמר שחברי הצוות שלו מצאו ראיות אמינות שכוחות הביטחון מסייעים לקבוצה שהייתה שייכת בעבר לכוחות המורדים ועברה לשורות הממשלה, ומונהגת על ידי אדם בשם קרונה. "דבר מרכזי שהפריע לנו מאוד הוא השותפות לפשע והשתתפות של גורמים מסויימים בכוחות הביטחון הממשלתיים בחטיפתם של ילדים על ידי קרונה במזרח המדינה", אמר רוק. "מצאנו ראיות ישירות ועקיפות למעורבות זו".

רוק אמר שגם [[הנמרים הטמילים]] מגייסים ילדים כלוחמים, למרות הבטחתם לשחרר את כל הילדים הלוחמים עד ל-1 בינואר 2007. סוכנות הילדים של האו"ם יוניצ"ף איתרה כ-1,600 מקרים של גיוס בני נוער וילדים לנמרים הטמילים. במקביל נמצאו 142 מקרים של בני נוער וילדים שגויסו לארגונו של קרונה. רוק מאמין שהמספרים האמיתיים גבוהים בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully