וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשר אדום עלול להעלות הסיכון לסרטן השד

14.11.2006 / 9:01

על פי מחקר חדש, שאסף נתונים על נשים אמריקאיות, ייתכן שהסיכון גדל בגלל שאריות הורמונים הנמצאות בבקר

נשים צעירות שאוכלות כמות גדולה של בשר אדום, עשויות להיות נתונות בסיכון גבוה יותר לחלות בסוג מסוים של סרטן השד. מחקר חדש קובע שייתכן שהסיכון גדל בגלל שאריות הורמונים הנמצאות בבקר, בשילוב עם משתנים אחרים.

נתונים ממחקר רב שנתי שאסף את ההיסטוריה הרפואית של 30 אלף אחיות אמריקאיות העלה ש"באוכלוסייה של נשים צעירות יחסית, לפני גיל המעבר, צריכה של בשר אדום עשויה להיות קשורה לסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן שד חיובי לרצפטורים הורמונליים", נכתב במאמר שחובר על ידי בית החולים בריגהאם ובית הספר לרפואה בהרווארד.

גידולים חיוביים לקולטנים הורמונליים מתאפיינים בכך שהוא נושאים חלבונים מסוימים שהורמונים כמו אסטרוגן או פרוגסטרון מסייעים להם לגדול. סוגים אלו של גידולים נמצאים בעלייה בארה"ב, במיוחד בקרב נשים בגיל העמידה. "לאור העובדה שרוב הגורמים לסרטן השד אינם ניתנים לשליטה, לממצאים אלה יש השלכות על בריאות הציבור במניעת סרטן השד", כתבו החוקרים.

החוקרים כתבו כי הם מצאו שלנשים שאכלו יותר ממנה וחצי של בשר אדום ביום היה סיכון גבוה כמעט פי שניים ללקות בסרטן השד מסוג זה, ביחס לנשים שאכלו 3 מנות או פחות של בשר אדום בשבוע.

בעבר נמצאו כמה רכיבים בבשר אדום מבושל או מעובד שהעלו את שיעור הגידולים הסרטניים בחיות מעבדה, ונחשדו כגורמים לסרטן שד בקרב בני אדם. משתנים אחרים שעשויים להסביר את הקשר בין צריכת בשר אדום לבין סרטן הם השומן שהוא מכיל, וסוג של ברזל שעשוי לשחק בתפקיד בהיווצרות גידולים כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully