וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יצא ביוזמה חדשה לפתרון המצב בדרפור

14.11.2006 / 0:42

קופי ענאן מציע לשלוח לאזור כוח שיורכב מחיילים של האיחוד האפריקאי ומחיילי האו"ם, שיהיה מסוגל להגן על המקומיים

מזכ"ל האו"ם קופי ענאן מקדם יוזמה לשלוח לדרפור כוח משולב של חיילים מהאיחוד האפריקאי ומהאו"ם. סודן התנגדה בתקיפות לפרוש בשטחה כוח של האו"ם שיטפל בבעיית האלימות הקשה בחבל דרפור, כך שבארגון מנסים לגבש הצעות חלופיות לפתרון המצב – גיבוש של כוח שמירת שלום מוצלח יותר שלרשותו עומדים משאבים, ויהיה מקובל על ממשלת סודן.

על פי ההצעה, לכוח יהיה אופי אפריקאי, אך הוא ייהנה מתמיכה כלכלית גדולה יותר כך שיוכל להגן על האוכלוסייה האזרחית מפני התקפות המורדים.

בשלוש השנים האחרונות מתנהלת בדרפור מלחמה עקובה מדם בין הממשלה לבין מיליציות של מורדים. על פי ההערכות, 200 אלף בני אדם מתו מרעב ומחלות, ומאות אלפים אחרים נעקרו מבתיהם.

השבוע מקיים האיחוד האפריקאי סדרת פגישות באדיס אבבה, שיעסקו בכוח בן 7,000 החיילים שהציב בדרפור, אך אינו מצליח להתגבר על האלימות הקשה באזור. "הכוונה היא למצוא דרכים לטפל בבעיה ולהזיז את תהליך השלום קדימה מיד", אמר דובר של האו"ם.

מאחר ומועצת הביטחון של האו"ם תצטרך לאשר כל החלטה על שליחת כוח לדארפור, ענאן ביקש משרי החוץ של ארה"ב, רוסיה, בריטניה, צרפת וסין לשלוח נציגים בדרג גבוה לפגישה באדיס אבבה, שאמורה להתקיים ביום חמישי. בפגישה ישתתפו גם נציגים של מצרים, גבון, כמו גם נציגי הליגה הערבית, האיחוד האירופי וקונגו, הנשיא התורנית של האיחוד האפריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully