וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טהרן: נשקול כל הצעה אמריקאית למשא ומתן

13.11.2006 / 14:04

"אם וושינגטון רוצה שיחות עליה להציע זאת", הודיעה היום טהרן, לאחר קריאתו של ר"מ בריטניה לאירן וסוריה לעזור לייצב המצב בעירק

אירן הודיעה היום שתהיה מוכנה לשקול כל הצעה אמריקאית רשמית לקיום שיחות, לאחר שבנות בריתה של ארצות הברית בקשו ממנה לחדש הקשרים עם אירן. "אם וושינגטון באמת רוצה לקיים שיחות עם אירן, עליהם להציע זאת רשמית וטהרן תעיין בכך" ,אמר מוחמד עלי חוסייני, דובר משרד החוץ האירני.

ברקע הדברים, עומדות קריאותיהן של בנות בריתה של וושינגטון, בריטניה ואוסטרליה, לחדש המגעים עם אירן וסוריה. ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר קרא היום לאירן ולסוריה להשתתף במאמצים להפחית את רמת האלימות בעירק, ולעזור להבטיח את שלום המזרח התיכון. ראש ממשלת אוסטרליה גיבה את דבריו של בלייר.

היום יוועד נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש עם "וועדת בייקר", פאנל דו-מפלגתי שמונה לחקור ולהציע אסטרגיות חלופיות למדיניות האמריקאית הנוכחית בעירק. תיאום מהלכים עם אירן וסוריה בכל מה שנוגע לעירק, הוא רעיון המקובל על כמה מחברי הוועדה. אולם לאחרונה דחה בוש את הרעיון. וושינגטון האשימה את אירן בתמיכה במורדים בעירק, ובהתססת המתח בין הסונים לשיעים במדינה. טהרן הכחישה את ההאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully