וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערכה חדשה לזיהוי סם האונס

13.11.2006 / 10:37

לאחר שבלייניות רבות נפלו קורבן לאונס בהשפעת הסם, ברשות למלחמה בסמים נמצאה דרך על מנת לוודא שהמשקה שלכן "נקי"

דרך הפעולה ידועה לנשים רבות וגם למשטרה: בחור פוגש בחורה בבר ומזמין אותה למשקה. כאשר היא יוצאת לשירותים או מאבדת קשר עין עם המשקה, מחדיר הגבר מעט מחומר סם האונס אל המשקה שלה. לאחר שתיית המשקה, הבחורה תאבד את צלילותה בתוך מספר דקות, ובגופה יתעורר חשק מיני מוגבר. במצב זה יוכל האנס לבצע בה את זממו. ברוב המקרים בהשפעת הסם לא תזכור הבחורה ביום המחרת את אשר בוצע בה בלילה, וכך יתרחש האונס מבלי שהאישה תדע על כך.

עם זאת, הרשות הישראלית למלחמה בסמים מצאה דרך חדשה על מנת להתמודד עם התופעה המסוכנת, כך דווח ב"ידיעות אחרונות". מדובר בערכת זיהוי הסם, שנרכשה מחברה אמריקאית, ושעשויה למנוע את הישנות התופעה. הערכה כוללת קרטון אליו מצורף מזלף ועליו מוטבעות שלוש קוביות בעלי הרכב כימי שונה. כל שיש לעשות הוא לקחת דגימה מן המשקה ולטפטף טיפה אחת לכל קוביה. אם צבע אחת הקוביות ישתנה, מצביע הדבר כי המשקה מכיל את אחד מסוגי הסם.

רבים מהנשים לא ידעו כי נאנסו

הדרך החדשה להתמודדות בסם האונס נובעת מהעובדה כי הסם הפך לאימת המבלות בשלוש השנים האחרונות, ומאז פורסמה האזהרה לגביו ממשרד הבריאות. מאז ועד היום פורסמו עשרות מקרים בהן נאנסו נשים בהשפעת הסם, ולפי דברי מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים חיים מסינג ב-18 החודשים האחרונים נפלו קורבן לתופעה יותר מ-50 נשים, וכן דווח על מקרה אחד בו נאנס גבר על ידי שימוש בסם. כמו כן ציין מסינג, כי ככל הנראה מדובר בתופעה נרחבת הרבה יותר ממה שמדווח, שכן נשים רבות אינן זוכרות את אשר אירע להן בהשפעת הסם.

בשל היקף התופעה, יתקיים מבצע העלאת מודעות ובו תחולק הערכה בחינם למבלים במקומות הבילוי המרכזיים. לאחר המבצע ניתן יהיה לרכוש את הערכה במחיר של 10-12 שקלים. השאלה שנשארה פתוחה היא האם הערכה החיונית תהפוך גם לשימושית על ידי המבלות בפאבים ובברים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully