וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים קנייתים הנהיגו הפגנה נגד התחממות כדוה"א

13.11.2006 / 9:04

בבירת קניה, ניירובי, נערכה באותו זמן ועידת האו"ם בנוגע למזג האוויר. המפגינים דחקו ב-189 הצירים לפעול למען יבשתם

ילדים קנייתים הצעידו מאות בני אדם בבירתם ניירובי בקריאה לאומות העולם העשירות להיאבק בהתחממות כדור הארץ, ולפעול על מנת להכין את תושבי יבשת אפריקה להשתנות מזג האוויר. המפגינים ניגנו, שרו ורקדו בפארק המרכזי של עיר הבירה, ונשאו נאומים שיועדו לאזניהם של צירי 189 מדינות שהתכנסו באותו זמן בוועידת האו"ם בנוגע למזג האוויר, שנערכה בפאתי העיר.

"אפריקה חייבת לפעול, בגלל שהיבשת שלנו תיפגע בצורה החמורה ביותר בשל ההתחממות. אנו לא רוצים שרי סביבה אפריקאים חסרי עמוד שדרה, כפי שהיו לנו בעבר. עלינו לתפוס את הרגע על מנת לדרוש מהמערב לסייע לנו בהתמודדות עם האיום הזה"", אמר אחד המפגינים, שלבש חולצה אשר עליה היה כתוב "מזג האוויר שלנו, ההישרדות שלנו". מפגין אחר נשא שלט עם תמונת נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ותחתיו הכתובת "מבוקש – בשל פשעים נגד כדור הארץ".

"זה נהדר לראות כל כך הרבה ילדים כאן. הם אלו שיהיו חייבים לחיות עם שינויי מזג האוויר, אז זוהי זכותם לנפנף באצבע מאשימה מולנו", אמר אחד המארגנים .

מומחים אומרים כי אפריקה היא היבשת שלה התרומה המועטה ביותר לאפקט החממה, אשר הינו הגורם העיקרי להתחממות כדור הארץ, אך בשל מצבה, היא גם היבשת בעלת המוכנות הנמוכה ביותר להתמודדות עם השינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully