וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר דירוג מורים מערער את החינוך בבריטניה

13.11.2006 / 8:00

אתר האינטרנט מאפשר לתלמידים לדרג את המורים, ולהגיד בדיוק מה הם חושבים עליהם. יש מורים שכבר התפטרו בגלל זה

"חתיכת זבל חסרת תועלת שלא תזהה כימיה גם אם זו תדרוס אותה"

"אני לא אהבתי אותה בתור מורה... היה לה ריח מוזר של וודקה".
___

מאז ומתמיד מורים נאלצו להתמודד עם עלבונות אישיים מצד התלמידים שלהם. בדרך כלל זה נעשה בעיקר בהתלחששויות במסדרונות בית הספר ולא באופןישיר, אולם לאחרונה נפתח בבריטניה אתר אינטרנט שמטרתו לדרג מורים, ובאתר הזה אף תלמיד בריטי לא נשאר מנומס.

המורים בבריטניה מתקשים לעכל את הגידופים שניתן לקרוא עליהם ברשת, וחלקם אף מאיימים לעזוב את המקצוע. קייתי ווילס, מורה מקורנוול, מספרת כי לאחרונה שמעה את חבריה למקצוע שוקלים להתפטר ממשרתם בשל הערות שקראו על עצמם באתר, שמאפשר לתלמידים לדרג את המורים שלהם באופן אנונימי - וגם להוסיף ביקורת מילולית.

אחת המורות שנשאלו על הנושא פרצה בבכי ואמרה "אם זה מה שהם (התלמידים) חושבים עלי, עדיף שאעזוב את המקצוע כבר עכשיו". לדברי ווילס, לקח לה יומיים לשכנע את אותה מורה שלא תתפטר.

ווילס אומרת, כי האתר מחבל ביחסי האמון בין המורים והתלמידים. "כשאת עומדת מול כיתה חמש פעמים בשבוע, עם 30 תלמידים, את לא יודעת מי כתב את ההערות שנכתבו באתר, ואת הופכת ליותר מחושבת ושקולה בכל דבר שאת עושה. השורה התחתונה היא שאת מאבדת כל אמון בתלמידים שלך".

ב-BBC דווח, כי האתר "Rate My Teachers" הוקם בארצות הברית לפני חמש שנים, וכיום הפופולריות שלו גואה גם בבריטניה. באתר הבריטי ניתן למצוא 454,000 דירוגים של 95,000 מורים ביותר מ-5,600 בתי ספר.

הגולשים באתר מתבשרים ש"כל תגובה לא הולמת לא תפורסם", אך מבחן המציאות מוכיח אחרת. מקים הגרסה האמריקאית מספר כי "ללא שום ספק, אנחנו מסירים כל הערה פוגענית מהאתר".

התלמידים דווקא לא מוטרדים, ורואים באתר כתובת לפתוח את ליבם. לדברי אחת מהתלמידות, "דירגתי את המורים הגרועים שלי. כתבתי שהם זבל ולא לימדו אותי כלום". כשנשאלה אם היא מרחמת על קורבנות האתר השיבה שלא, ונימקה: "אני לא אוהבת אותם, הם בסך הכל מורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully