וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משל בוש

בועז נול

12.11.2006 / 10:34

בועז נול מסביר שהנשיא האמריקאי הובס בבחירות לסנאט, כי הוא התעסק ביציבות פוליטית במקום להקשיב לאנשים. ממש כמו אולמרט

המפלה האדירה של הנשיא בוש והמפלגה הרפובליקנית בבחירות לקונגרס ולסנאט היא שיעור מאלף במנהיגות או אם לדייק- במנהיגות גרועה. דוגמא קלאסית לאיך הישרדות פוליטית הופכת לעיקר והמנהיגות הולכת לאיבוד. צריך לקוות שאת השיעור הזה ראש הממשלה שלנו יבין שהוא צריך ללמוד טוב טוב. ללמוד ולעשות שיעורי בית בדקדקנות, כי אם לא יעשה אותם, סביר להניח שהקדנציה שלו תסתיים באותה דרך.

ב-7 בנובמבר אמריקה אמרה לבוש שהיא רוצה שינוי. הבוחר האמריקאי בחר להעניש את בוש על המלחמה המיותרת, הטיפשית והשלומיאלית בעיראק והראה, שוב, כי יש מחיר לאטימות ואסטרטגיה פוליטית שגויה.

בוש הבן טעה לחשוב, שאם המפלגה הרפובליקנית שולטת הן בקונגרס והן בסנאט, הוא יכול לעשות ככל שברצונו כל עוד הוא שולט במפלגתו שלו ובקואליציה הפוליטית שלו. כך הוא הפך לשפוט של גורמים שמרניים, קיצוניים ודתיים השולטים במפלגה הרפובליקנית ושבפועל מהווים פחות מ-15% מהציבור האמריקאי.

כל עוד הצליח לתדלק את המשחק הפוליטי שלו, התעלם בוש מסקרי דעת הקהל שהראו כי הציבור רוחש לו פחות ופחות אמון. הוא התעסק ביציבות פוליטית במקום להקשיב לאנשים, ממש כמו אולמרט. הוא לא הקשיב לאלפי החיילים השבים מעיראק, להורים השכולים שתבעו ממנו מעשה. הוא לא הקשיב וזלזל בהוגי הדעות, בפרשנים ובמובילי דעת הקהל שאמרו "די". הוא התעסק רק בשמירה על היציבות הפוליטית ולא הקשיב לאלו שבחרו אותו. ממש כמו אולמרט, שמעדיף להקשיב לליברמן מאשר לגרוסמן.

בתוך אותה מציאות פוליטית עגומה, כשהנשיא בוש מוביל מהלכים שאין להם תמיכה בציבור הרחב, כל מה שנשאר למפלגה הדמוקרטית לעשות, היה לפנות למרכז ולהציע כיוון אחר. וזה מה שעשתה. ממש אותה הזדמנות נתונה היום למפלגת העבודה: הזדמנות להקשיב לרחשי העם ולהציע אלטרנטיבה. אבל זו, באימפוטנטיות האופיינית לה, בוחרת לא לעשות כן ורק מעניקה עוד מרחב חיים פוליטי לאולמרט.

לבוש כבר לא נשאר עוד הרבה זמן בבית הלבן ואת מחיר הטעויות שלו תשלם - וכבר התחילה לשלם - המפלגה הרפובליקנית. לרפובליקנים יש עוד שנתיים לנסות להתנער מהנדוניה שהשאיר להם בוש למרות שלשר ההגנה, דונלד ראמספלד זה כבר מאוחר מידי. הוא שילם את מחיר ההפסד בבחירות לבית הנבחרים בכיסאו. אבל לאולמרט זה עדיין לא מאוחר. צריך לקוות שיתעורר וילמד מהכישלון של המנהיג הנערץ עליו כל כך. הקולות חזקים וברורים, יותר חזקים מ"ליברמן - כן" ו"יהדות התורה - לא". יש פה עם שצועק וכמהה לשינוי, שמאמין שיש תקווה. צריך לקוות שראש הממשלה שלנו ילמד את השיעור שהאמריקאים לימדו את הנשיא שלהם ויתעורר, לפני שגם אנחנו נצטרך להצביע בו אי אמון.

* בועז נול היה יו"ר תנועת "התעוררות" ומפלגת "ישראל אחרת". היום הוא עובד בלשכת הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully