וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: הפגנות נגד רכבת הנושאת פסולת גרעינית

12.11.2006 / 7:52

175 טונות של פסולת גרעינית עושות את דרכן לאתר אחסון בצפון גרמניה. לאורך מסלול הרכבת משבשים מפגינים את מהלך נסיעתה

רכבת שנושאת 175 טונות של פסולת גרעינית חצתה את הגבול מצרפת לגרמניה, שם מחכים לה אלפי מפגינים ביעד הסופי אליו הרכבת אמורה להגיע. הרכבת עושה את דרכה ממפעל בצרפת לגורלבן שבצפון גרמניה שם תאוחסן הפסולת.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי הרכבת שנושאת 12 קרונות של פסולת גרעינית, חצתה את הגבול אתמול בערב באיחור של כמה שעות עקב הפגנות שנערכו לאורך פסי הרכבת שעיכבו את נסיעתה. הרכבת מתוכננת להגיע ליעדה רק ביום שני בבוקר וזאת משום שגורלבן נמצאת במרחק 500 קילומטרים מהגבול עם צרפת.

במהלך אתמול השתתפו בין 3,000 ל-6,000 פעילים בארגוני איכות סביבה בהפגנות שהתקיימו בגורלבן, שבה מאוחסנות כבר היום 68 מכולות של פסולת גרעינית. המפגינים קראו לשים קץ להובלת הפסולת הגרעינית ואחסונה במרכז האחסון בגורלבן. 16 אלף שוטרים הוקצו לצורך המשימה של אבטחת הרכבת במסלולה לאורך גרמניה.

טרם חצתה את הגבול, בעת שנסעה הרכבת בשטחה של צרפת, היא נעצרה על ידי 10 מפגינים שעמדו על פסי הרכבת. אתמול אחר הצהריים נאלצו להסיט את הרכבת ממסלולה ולשנותו בשל מפגינים שחיכו לה בתחנות לאורך המסלול ותכננו לעצור את נסיעתה. באחת התחנות הציבו המפגינים ארון מתים מעל לתחנה כאות מחאה על הנזק שגורמת הפסולת הגרעינית לסביבה. כמו כן האחראים על הובלת הפסולת החליטו לתכנן את מסלול הנסיעה כך שלא יעבור בעיירה אבריקורט, שבה נהרג פעיל איכות סביבה לפני כשנתיים לאחר שרכבת שהובילה פסולת גרעינית פגעה בו בעת שהיה קשור למסילה במחאה נגד אותה רכבת עצמה.

בזמן שהרכבת עברה בעיר הונהיים שסמוכה לגבול הצרפתי, התאספו כ-20 מפגינים והניחו סמוך למעבר הרכבות זרי פרחים לזכרם של "כל הקורבנות של כוח גרעיני אזרחי או צבאי". במהלך טקס הזיכרון נכחה המשטרה בגיבוי מסוק שטס מעל המפגינים כדי לדאוג שלא תהיינה הפרות סדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully