וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: זאבת מעלה הסיכוי למות בהריון

12.11.2006 / 9:00

מחקר שפורסם בארה"ב מאשר את חשש הרופאים שמחלת הזאבת חושפת נשים בהריון לסיכון גבוה של סיבוכים שיכולים להביא למותן

נשים החולות במחלת הזאבת חשופות יותר לסיבוכים במהלך ההריון, שעלולים אף להביא למותן.

מחקר שפורסם בארצות הברית אישר את החשש שהריון מסכן את חייהן של נשים שחולות בזאבת. מחלת הזאבת היא מחלה אוטואימיונית שגורמת למערכת החיסונית לתפקד באופן לקוי. תסמיני המחלה הם כאבי פרקים, חום, פריחות ונשירת שיער.

צוות המחקר מאוניברסיטת דיוק בצפון קרוליינה, בחן למעלה מ-18 מיליון מקרים של נשים שאושפזו בבית חולים במהלך ההריון שלהן, וגילה שלנשים חולות זאבת יש סיכוי גדול פי 20 למות במהלך ההריון בהשוואה לנשים בריאות. מחלת הזאבת מעלה באופן משמעותי את הסיכון ללקות באנמיה ובקרישי דם במהלך ההריון.

"לנשים שחולות במחלה אסור לעבור את תקופת ההריון לבד בלי ליווי רפואי ופשוט לקוות לטוב" אומרת ד"ר מייגן קלאוס שעמדה בראש צוות המחקר. ארגון חולי הזאבת בארה"ב מעריך כי 1.5 מיליון בני אדם בארה"ב חולים בזן כלשהו של מחלת הזאבת ותשעים אחוזים מהחולים הן נשים.

לכל הנשים החולות בזאבת יש סיכוי גבוה יותר למות בהשוואה לנשים בריאות, בין אם הן בהריון ובין אם לאו, אך מהמחקר עולה כי הריון מעלה את הסיכון למוות לרמות גבוהות מהרגיל. החוקרים גילו כי בין השנים 2000 ל-2002 13,500 נשים שחולות במחלה ילדו, ו-44 מהן מתו במהלך הלידה, מדובר בשיעור תמותה של 0.3%. לדברי החוקרים, אם הנתונים הללו יתורגמו למכסת כלל ההריונות, הרי שמדובר ב-325 מקרי מוות על כל 100 אלף לידות, וזאת בהשוואה לנתון של 14 מקרי מוות בלבד על כל 100 אלף לידות של נשים בריאות.

"אנחנו לא רוצים להפחיד נשים שחולות במחלה עד כדי כך שלא יכנסו להריון כלל, במיוחד אם המחלה לא מתבטאת אצלן באופן חמור", אמרה ד"ר קלאוס והוסיפה "אך על הנשים האלה לתכנן היטב את ההריונות שלהן. ייתכן שהן תיאלצנה לשנות את מינוני התרופות לפני ההריון ובכל מקרה רצוי שלא ייכנסו להריון במהלך התפרצות של המחלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully