וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: סבון אלכוהולי יציל חיים

11.11.2006 / 15:22

נתוני הארגון מראים כי במדינות המתפתחות רבע מהמאושפזים לוקים במחלות זיהומיות כתוצאה מהיגיינה לקויה של הצוות הרפואי

סבון על בסיס אלכוהול לניקוי ידיים לצוות בתי חולים, קל יותר לשימוש ובטוח יותר לשימוש לעומת סבון רגיל ומים. ארגון הבריאות העולמי פרסם אתמול כי נוסף ליתרונות אלו, סבון מסוג זה גם מוזיל את העלויות למוסדות רפואיים.

הארגון העריך כי בכל זמן נתון כ-1.4 מיליון בני אדם ברחבי העולם חולים במחלה זיהומית בה לקו במהלך שהותם בבית חולים. החולים מודבקים באמצעות רופאים ואחיות אשר אינם שוטפים ידיים לאחר טיפול בכל חולה.

ליאם דונלדסון, יו"ר הוועדה לבטיחות החולה בארגון אמר כי ידיים לא היגייניות הן דרך להעביר זיהום. "מדובר בהיגיינה בסיסית שעובדי תחום הרפואה מחוייבים בה".

עד 10% מהחולים בבתי חולים במדינות המפותחות ועד לרבע מהחולים במדינות במתפתחות חולים בשל היגיינה לקויה, תופעה שעלותה למערכות הבריאות גבוהה ועלולה לגבות חיים רבים. דידיה פיטה, ראש המאבק לבטיחות החולה אמר כי קרוב ל-10% מהלוקים בזיהום בבית החולים מוצאים את מותם כתוצאה מכך.

פיטה אמר בג'נבה כי שימוש בסבון על בסיס אלכוהול הוא פשוט יותר לשילוב במערכות הבריאות מאשר שטיפת ידיים רגילה בכיור. לדבריו, אם הצוותים הרפואיים ישתמשו בסבון מסוג זה יחסכו אלפי דולרים בטיפול בחולים.

כ-35 מדינות חתמו על עצומת ארגון הבריאות העולמי הקוראת למלחמה בזיהום שמקורו בנהלי העבודה הרפואיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully