וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצלומי לווין ישנים יסייעו בשמירה על היערות

11.11.2006 / 14:32

השוואת תצלומי לווין מתחילת שנות ה-90' ייתנו אומדן על הכריתה ביערות הטרופיים במדינות המתפתחות

תצלומי לווין יכולים לסייע במעקב אחר תהליכי בירוא היערות במדינות המתמפתחות. מומחים מעריכים כי יחד עם תמריצים כלכליים עשויים התצלומים לשמור על העצים ולהילחם בהתחממות הגלובלית. חלק מהמדינות המתפתחות כגון פפואה ניו גיניאה ובוליביה מעוניינות שהשיחות בחסות האו"ם המתקיימות בניירובי להציע דרכים לתגמל חקלאים המאיטים את הליך בירוא היערות.

מומחים אומרים כי תצלומי לווין עשויים לסייע באחת הבעיות הקשות במלחמה בבירוא היערות – מציאת עדויות היסטוריות על גודלם של יערות על מנת לדעת את מי יש לתגמל על האטה של הכריתה. פרדריק אצ'ד, מארגון האו"ם לשימור כדור הארץ, אמר כי מתחילת שנות ה-90' במאה הקודמת, ניתן למדוד שינויים באיזורי היערות מהחלל בוודאות גבוהה.

עם זאת אומרים מומחים כי ישנן מספר בעיות באימות הנתונים. כך למשל התיעוד השונה מלווין ללווין, בשל עננים הנמצאים מעל יערות טרופיים. תומס הסלר, נציג חברה גרמנית המספקת נתוני לווין, אמר כי זה אתגר להוציא נתונים טובים וחופשיים מעננים. אוליבייר ארינו מסוכנות החלל האירופית אמר כי עוד אין את הלווין המושלם. לדבריו, הדור החדש של הלווינים, שצפוי להעביר תמונות טובות יותר, יהיה מוכן לשיגור בשנת 2012.

המדינות המתפתחות טוענות כי חקלאים עניים נוהגים למכור עצים לחברות עץ במקום לשמר אותם, בשל מחסור בתמריצים שיעזרו להם כלכלית. היערות משמשים בית לחצי מזני בעלי חיים החיים על פני האדמה ומקור חשוב של מזון, חומרי בניה ותרופות בשווי מיליארדי דולרים מדי שנה. לפני נתוני האו"ם מאז שנת 200 נכרתים מדי שנה ברחבי העולם יערות בסדר גודל השווה לשטחה של פנמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully