וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום דיון בהארכת זיכיונות הרדיו האזורי

ערן גבאי

11.11.2006 / 0:30

שרי האוצר והתקשורת טרם גיבשו את דעתם בנושא וייתכן שיעדרו. אם לא יתגבש רוב להצעה, היא תימשך ותוגש לקריאה טרומית

הצעת החוק של הח"כים גלעד ארדן (ליכוד) ואמנון כהן (ש"ס), להארכה נוספת של זיכיונות תחנות הרדיו האזוריות בארבע שנים נוספות ללא מכרז, תועלה לדיון בוועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. גורמים בתחנות הרדיו האזוריות טוענים כי ייתכן שאם לא יתגבש רוב בין השרים להצעה, היא תימשך ותוגש לקריאה טרומית במליאה. עוד נודע כי שרים רבים טרם גיבשו עמדה בעניין, וחלקם עשויים להיעדר במכוון מהדיון. גם שר האוצר אברהם הירשזון ושר התקשורת אריאל אטיאס לא קבעו עד כה את עמדתם, וספק רב אם הדיון בממשלה אכן יתקיים ביום ראשון.

הצעת החוק הפרטית הוגשה כבר באמצע יולי השנה, אך רק לפני כשבועיים נחשפה לציבור. המכרז החדש לתחנות הרדיו האזוריות אמור להתקיים בספטמבר 2007 - אז ישלימו 12 שנות פעילות, לאחר שזיכיונן כבר הוארך בארבע שנים ב-2003. משרדי התקשורת והאוצר טרם גיבשו את עמדתם בעניין, וסביב הצעת החוק הנדונה מתנהל ויכוח סוער. אנשי משרד המשפטים התנגדו לניסיון להאריך את תקופת הזיכיון של תחנות הרדיו האזוריות בארבע שנים נוספות, בטענה כי מדובר בהענקת נכס ציבורי ומשאב מוגבל ללא מכרז, ופגיעה בעקרונות חופש הביטוי והשוויון.

הטענה שעומדת בבסיס הצעת החוק הפרטית היא שתחנות הרדיו האנלוגיות האזוריות ניצבות בפתחו של עידן הרדיו הדיגיטלי, שהוא איום של ממש עליהן, וכי השפעת האינטרנט על עוגת הפרסום לא נלקחה בחשבון במכרז הקודם.

לדברי המתנגדים להצעת החוק של ארדן וכהן, זיכיונן של התחנות האזוריות מסתיים לפני שתונח בישראל תשתית של רדיו דיגיטלי, ועל כן אין יסוד לטענה כאילו על הפגיעה האפשרית של הרדיו הדיגיטלי להביא לביטול המכרז. יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, מבקשת לאסוף את עמדות כל הנוגעים בדבר, כדי להביא בפני חברי המועצה את העמדות ולקבל החלטה אחראית מבחינה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully