וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שאיכות החיים בישראל נמוכה?

10.11.2006 / 8:29

בטח לא דו"ח האו"ם, שקובע שישראל במקום ה-23 במדד איכות החיים. אירן מדורגת במקום 96 והרשות הפלסטינית קיבלה את המקום ה-100

ישראל מדורגת במקום ה-23 בעולם במדד איכות החיים של האו"ם. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי ישראל ממוקמת במקום הראשון במדד איכות החיים במזרח התיכון נכון לשנת 2004. הדו"ח בחן את איכות החיים במדינות שונות בעולם על פי מדדים שונים דוגמת תוחלת חיים, תל"ג, רמת ההשכלה של התושבים ומצבם הבריאותי.

הדו"ח מעלה, כי ישראל שמרה על מיקומה בטבלה בהשוואה לדו"ח הקודם. תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם והיא עומדת על 80 שנה. 97.1% מהאוכלוסיה הבוגרת (מעל גיל 15) בישראל יודעים קרוא וכתוב, וזהו אחד הנתונים המרשימים בדו"ח, ואחד הגבוהים בעולם.

באשר למצב הבריאות, עולה כי אחוז תמותת ילדים בישראל עומד על 0.6%, ואישה ממוצעת יולדת 2.9 ילדים. באשר לאיכות הסביבה, לכל תושבי המדינה יש גישה למי שתייה נקיים ושיעור האיידס בישראל הוא מהנמוכים בעולם (פחות מ-0.2% מהאוכלוסיה הבוגרת).

נורבגיה שמרה על מעמדה כמדינה בעלת איכות החיים הגבוהה ביותר, ואחריה איסלנד. השיפור הגדול ביותר באיכות החיים נרשם באוסטרליה ואירלנד, שהגיעו למקומות השלישי והרביעי, בעוד בדו"ח הקודם בשנת 2000, לא דורגו בעשירייה הפותחת.

כוויית היא המדינה בעלת איכות החיים הגבוהה ביותר בין מדינות ערב, והיא מדורגת במקום ה-33. אחריה ברשימה בחריין במקום 39, קטאר במקום 46 ואיחוד האמירויות במקום 49. אירן מדוגרת במקום ה-96 ברשימה.

הרשות הפלסטינית מדורגת במקום ה-100, ארה"ב במקום 8 ויפן במקום השביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully