וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יוגורט סויה מסייע לטיפול בסוכרת

10.11.2006 / 8:00

מחקר חדש מגלה כי צריכת יוגורט סויה, בייחוד אם הוא מכיל פירות, מסייעת לשליטה בשני סוגי סוכרת ובלחץ דם גבוה

למרות שהסובלים מ[[סוכרת]] צריכים להימנע בדרך כלל מדברי מתיקה, מחקר חדש שנערך בארה"ב קובע כי יוגורט [[סויה]] וכמה מוצרי חלב המכילים פרי מסייעים לווסת אנזימים המשפיעים על רמת הסוכר בדם, כך דווח במגזין "ביוכימיה של המזון".

ישנם שני סוגי סוכרת נפוצים בהם חולים יותר מ-15 מיליון אמריקאים ולמעלה מ-150 מיליון בני אדם ברחבי העולם. הסוגים האלה מאופיינים בחריגה ברמות הסוכר בדם לאחר ארוחה, תגובה זו הנקראת [[היפרגלוקמיה]], עלולה לפגוע בכלי הדם, בכליות, בלב, בעיניים ובעצבים. "מזונו של אדם הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול" אומר קלידאס שאטי מאוניבריסטת מסצ'וסטס.

במחקרו ביקש שאטי ללמוד את השפעת כמה תרכובות על האנזימים בדומה לתרופות שצורכים חולי סוכרת, כמו כן בדק השפעת מזונות על התחדשות האנזימים ועל לחץ דם גבוה.

שאטי וצוותו ניגשו לסופרמרקט מקומי קנו אפרסקים, תותים, אוכמניות וארבעה סוגי יוגורט פשוט כשאחד מהם הופק מסויה.
מבחני מעבדה גילו כי יוגורט המכיל אוכמניות משפיע על שלושת האנזימים ויוגורט ובו אפרסק משפיע על שניים מהאנזימים. עוד בדקו במחקרם גרסאות שונות ליגורט עם פירות כדי לאתר נוגדי חמצון וחומצה קארבולית, המעניקה ליין אדום ולתה חלק מיתרונותיהם לבריאות הלב.

בסיכומו של דבר יוגורט סויה הוכח כבעל ההשפעה ביותר כשלמקום השני הגיע יוגורט חלב עם אוכמניות. אולם על אף הממצאים המעודדים, מבהיר שאטי כי יש לשלב את הדיאטה בטיפולים האחרים "מזונות העשירים בפירות וירקות בשילוב פעילות גופנית יכולים לעזור בשליטה על סוכרת ולחץ דם גבוה ואף למנועם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully