וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צפוי מיזוג ענק במגזר הטלוויזיה בבריטניה?

9.11.2006 / 19:19

חברת הכבלים NTL עשויה לרכוש את רשת ITV. מניית ITV זינקה ב-6% בבורסת לונדון לשווי שוק של יותר מ-9 מיליארד דולר

NTL חברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה בבריטניה, הודיעה כי תפתח במשא ומתן לרכישת חברת ITV רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה ביותר בבריטניה, במה שעשויה להיות הרכישה השלישית שתבצע החברה בתוך פחות משנה.

NTL מסרה כי תקיים מגעים בעניין עם ITV, אולם ציינה כי התהליך עודנו בחיתוליו, וכי אין כל ודאות שבסופו אכן תוגש הצעה לרכישת ITV, אשר נסחרת בבורסת לונדון לפי שווי שוק של כ-4.9 מיליון ליש"ט (9.4 מיליארד דולר). הודעת NTL באה בעקבות דיווח באתר האינטרנט של העיתון הבריטי "גארידאן".

מניית ITV זינקה ביותר מ-6%, במסחר בבורסת לונדון; מניית NTL ירדה כ-0.5%.

NTL רכשה בשנה שעברה את מתחרתה טלווסט תמורת כ-6 מיליארד דולר במזומן ובמניות, בניסיון לשפר את מעמדה בתחרות מול בריטיש סקיי, חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה והמצליחה בבריטניה, הנמצאת בשליטת ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק.

NTL, השנייה בגודלה בשוק הטלוויזיה הבריטי אחרי בריטיש סקיי, הודיעה בחודש אפריל השנה על רכישת מפעילת הסלולר הבריטית וירג'ין מובייל תמורת 985 מיליון ליש"ט. מייסד וירג'ין, ריצ'רד ברנסון, הפך בעקבות העסקה לבעל המניות הגדול ביותר ב-NTL, עם נתח של 10.5% מהמניות.

בעקבות הרכישות, הפכה NTL לחברה המספקת מגוון רחב של שירותים, החל משירותי סלולר וטלפוניה קווית וכלה בשירותי פס רחב וטלוויזיה בכבלים.

בחודש אוגוסט השנה דיווח העיתון "פייננשל טיימס" כי קבוצה של חברות השקעה פרטית מכינה הצעת רכש בסך 10 מיליארד ליש"ט (18.9 מיליארד דולר) עבור NTL. לפי מספר דיווחים, חברות ההשקעה הפרטית KKR (קולברג קראוויס רוברטס), פרובידנס אקוויטי, בלקסטון וסינוון, מעוניינות ברכישת החברה זה זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully