וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעריית ת"א החליטו: כיכר רבין תהפוך לפארק

9.11.2006 / 18:22

כחצי מיליארד שקלים יושקעו בפרוייקט עליו ינצח אדריכל גנים ידוע מצרפת. התכניות כוללות מזרקות ענק, פינת חי ופיסול סביבתי

בעריית תל אביב החליטו להפוך את כיכר רבין לפארק עירוני. על הפרוייקט הגרנדיוזי בעלות של כחצי מיליארד שקלים ינצח אדריכל הגנים הידוע מצרפת ז'אן מארי לוסטיז'ה שתכנן בין השאר את גני הטילרי בפריז ושיחזר את הסנטרל פארק בניו יורק.

ראש עריית תל אביב רון חולדאי סיפר על ההחלטה אתמול, בישיבת מועצת העיר. חולדאי אמר כי מדובר בהחלטה היסטורית וכי הוא שמח על קבלתה. "נוכל להתברך ביצירת פאר עירונית שתשים אותנו בשורה הראשונה של הערים הגדולות בעולם" אמר חולדאי. ראש העיר ציין כי תכניות הפארק כוללות, מזרקת ענק, פינת חי, ופסלים סביבתיים בממדים שלא נראו קודם לכן בארץ.

בשנת 2000 התקבלה בעריית תל אביב החלטה להפוך את הכיכר לחניון ענק. המשורר נתן זך אמר אז שמדובר ב"בכייה לדורות ובהחלטה אומללה". תושבים רבים וביניהם סופרים, יוצרים ואנשי רוח התנגדו גם הם להחלטה ההיא.

התכניות החדשות למהפך בכיכר רבין גוררות גם הן תגובות: סגן ראש העיר דורון ספיר כעס מאוד על ההחלטה ואמר ש"בכסף הזה יכלו לשקם את כל שכונות הדרום". שר התיירות יצחק (בוז'י) הרצוג ברך על החלטת חולדאי ואמר כי "עם ההקמה של "פארק רבין" נוכל למשוך עוד תיירות לתל אביב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully