וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים דתיים יערכו היום "מצעד בהמות"

9.11.2006 / 12:36

בג"ץ דחה עתירת 'תנו לחיות לחיות' נגד הצעדת פרות וסוסים בתוואי המתוכנן למצעד הגאווה, במחאה על קיומו

מפגינים דתיים יערכו היום אחר הצהריים בסמוך לקריית הממשלה תהלוכה תחת הכותרת "מצעד הבהמות", בה יוליכו פרות וסוסים בתוואי המתוכנן של מצעד הגאווה. בקול ישראל דווח כי הבוקר דחה בג"ץ את עתירת 'תנו לחיות לחיות' נגד ההיתר שניתן לתנועת 'קוממיות' לקיים היום בירושלים מצעד בהמות, במחאה על מצעד הגאווה מחר.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הגיש אתמול תלונה אצל קצין הכנסת על כרוז אנונימי שנשלח אליו, הכולל גידופים ואיומים כלפי מתנגדי המצעד החרדים. "אל הרבנים החרדיים והדתיים מתנגדי הדמוקרטיה הנאורה, אזהרה!", נכתב בכרוז. "אליכם השחורים, דוסים מסריחים מבשרי החושך והכפייה הדתית (...) הננו מזהירים כי על כל צועד אשר ייפגע (...) ייאנסו 10 בנות דתיות! ונשבעים אנו לנקום בכם (...) ראו הוזהרתם, יומכם קרב". על הכרוז חתומים "לוחמי האור, החופש והדמוקרטיה, הומואים גאים".

מן העבר השני, כרוז שהודבק אתמול על לוחות מודעות באזור מאה שערים בירושלים קורא לרצוח משתתפים במצעד הגאווה בעיר ושוטרים שיאבטחו אותם. "מטעמים מובנים לכל בר דעת אי אפשר לחתום שמות הרבנים מרנן ורבנן שליט"א על הדברים כדלהלן: פשוט וברור שאנשים המפרסמים על עצמם ומתפארים על שהם חייבים מיתה מצד תועבותיהם - זה פשוט שדמם הותר וגם מצווה יש בזה. וגם פשוט שאלה המגינים עליהם ומכים במוחים - מאחר שיש בהכאותיהם חשש ומעשה רציחה בפועל - ממילא ברור מאליו ופשוט הוא שגם לאלו (המכונים יס"מניקים) יש להם דין רודף עם כל המשתמע מכך. ראו הוזהרתם". כותבי הכרוז אינם מזדהים, אך חותמים את הכרוז "בברכת לא נשכח ולא נסלח", דבר המעלה אפשרות כי מדובר בגורמי ימין קיצוני.

ארגון "נאמני תורה ועבודה", תנועה ציונית-דתית ליברלית, הביעה אתמול תמיכה בזכותם של ההומואים והלסביות לצעוד בירושלים.

לעומת זאת, הוותיקן הביע אתמול תמיכה בחרדים, וטען כי יש לבטל את מצעד הגאווה בירושלים. לפי הודעת הוותיקן, יש להגביל את חופש הביטוי, בייחוד כשהוא עלול לפגוע ברגשות דתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully