וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן על ההשקעה בקשת: "לא הכל זה כסף"

רוני קורן דינר וערן גבאי

9.11.2006 / 9:23

באירוע השנתי של קשת סיפר סבן על הקלינטונים, על התרגיל שעשה כדי לקדם את עסקת פאוור ריינג'רס ועל הרעיון לרכוש את אל-ג'זירה

באירוע של זכיינית ערוץ 2 קשת להצגת עונת החורף בפני המפרסמים, התארח על הבמה חיים סבן, המיליארדר הישראלי-אמריקאי, המחזיק 24% מהזכיינית. את סבן ריאיין ארז טל.

סבן, התורם הגדול ביותר של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב וידיד אישי של משפחת קלינטון, דיבר על יחסי ארה"ב-ישראל: "ב-14 החודשים הראשונים לנשיאות בוש, האיש לא היה מעורה בכלל. אחרי אירועי ה-11 בספטמבר 2001 הוא החל להיות מעורב בענייני המזרח התיכון ונתן לאריאל שרון יד חופשית לפעול. ארה"ב של בוש איבדה את האמינות שלה כמתווכת בינינו לבין הערבים. היא איבדה את מעמדה כמתווכת בסכסוך, וספק רב אם הדבר טוב לישראל", אמר סבן.

בהתייחסו למועמדות האפשרית של הסנאטורית הילרי קלינטון לנשיאות ארה"ב, אמר סבן: "היא האדם המתאים ביותר להיות נשיא ארה"ב. לא בגלל היחסים האישיים בינינו, אלא מתוך אחריות לאומית".

סבן סיפר כי בין ביל והילרי קלינטון שוררת אהבה גדולה, בניגוד לדימוי הרווח בציבור מאז פרשת מוניקה לווינסקי. "ביל והילרי התארחו אצלי להקרנה פרטית של סרט", סיפר סבן. "לאורך כל הסרט הם ישבו צמודים, כשהרגליים שלהם שלובות זה בזה. באירוע היינו רק ארבעה, אשתי ואני, הילרי וביל, כך שאני בטוח שזאת לא היתה הצגה".

גם ברלוסקוני התקשר

ארז טל שאל את סבן על בזק, ועל טענות שהעלה סבן בעבר נגד הרגולטורים הישראלים על כך שאינם מאפשרים לבזק לפתח את עסקיה.

בהקשר זה הזכיר טל כי בגרמניה, שם מנהל סבן הליך למכירת רשת הטלוויזיה פרוזיבן סאט1, גרמה התערבות הרגולטור והעיכוב שהיא גררה להעלאת מחיר העסקה פי יותר מארבעה ממחיר הקנייה, במקום פי שלושה. "את הרגולטור הגרמני אני אוהב אהבת נפש", העיר סבן בחיוך.

באשר לבזק, אמר סבן כי הוא סומך על יו"ר בזק, דב וייסגלס, ועל מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, שיידעו לבצע את העבודה מול הרגולציה הישראלית, וכי אין לו צורך להתערב בעניין אישית.

סבן התייחס להליך ההתמחרות על פרוזיבן, ואמר שהתקבלו עד אתמול עשר הצעות לקניית הרשת, שאחת מהן היא של ראש ממשלת איטליה לשעבר סילוויו ברלוסקוני. "אני די מרוצה מההצעות שאני רואה", אמר סבן, שהולך להשלים בזמן הקרוב את המכירה, לפי שווי חברה של כ-5 מיליארד יורו. "קנינו את הרשת בשבעה יורו למניה, וכבר סירבנו להצעה למכור אותה ב-27 יורו למניה".

"מה הנוסחה שלך?", שאל טל את סבן. "בורכתי, אני לא יודע. כל בוקר וכל ערב אני צובט את עצמי כדי לבדוק שהכול אמיתי. לפעמים אני אומר לעצמי שהכול בזכות עבודה קשה, ולפעמים סתם מזל".

סבן התייחס למכירת פוקס פמילי לתאגיד דיסני ב-2001 תמורת כ-5.3 מיליארד דולר. הוא גילה כי לאורך כל שמונה השנים שבהן ניסה למכור את זכויות השידור של סדרת האנימציה "פאואר ריינג'רס" בארה"ב (שסימנה את פריצת הדרך בעסקיו בתחילת שנות ה-90), העסקה היתה רווחית, וכבר מהיום הראשון יכול היה לגרוף כ-12 מיליון דולר רווח. טל הזכיר, כי על מנת למכור את הזכויות לפאואר ריינג'רס בפעם הראשונה, הזמין סבן מקום במטוס ליד הקניינית של פוקס, לאחר שבירר את מספר הטיסה שלה. זאת, לאחר שסירבה לפגישה עמו. "היא כמובן חשבה שנפגשנו במקרה", נזכר סבן. "מה שלמדתי אז הוא, שאם מאמינים במשהו, בסוף זה מצליח".

מתערב רק מגובה 45 רגל

בהתייחסו להשקעתו בקשת, המסתכמת בכ-2.5 מיליון דולר בעבור 24% מהמניות, אמר סבן כי אף שמדובר בהשקעה קטנה יחסית, זו השקעה שחשובה לו מבחינה רגשית. "לא הכל כסף", אמר סבן. "אני מאוד אוהב את עולם הברודקאסטינג. הרבה אנשים אומרים לי שהטלוויזיה היא 'אולד מדיה' לעומת האינטרנט, אבל אני מאוד מאמין בכוח של הברודקאסט".

סבן הוסיף כי הוא מתערב ברמת התכנים רק "מגובה של 45 אלף רגל", ונותן גיבוי מלא להנהלת החברה. כדוגמה להתערבות שלו בתוכן הוא סיפר על כך שבפרוזיבן, בגרמניה, סירבו לשדר טלנובלות לאחר שרכש את החברה, בטענה ש"גרמנים לא אוהבים טלנובלות". סבן מספר שהתעקש להכניס טלנובלות ללוח השידורים, והמהלך הוכיח את עצמו.

טל הזכיר לסבן כי בעבר התעניין גם ברכישת רשת הטלוויזיה הערבית אל-ג'זירה. "חשבתי שזאת הזדמנות מאוד מעניינת לשנות את פני הדברים במזרח התיכון", אמר סבן. "אל-ג'זירה מפסידה כסף והייתי מוכן להפסיד כסף לטובת שינוי במזרח התיכון, אבל קלינטון גרם לי להבין שאם אני לא מצליח לשנות את הטון של אל-ג'זירה, אז לא עשיתי כלום, ואם אני אנסה לשנות שם משהו - ירצחו אותי. אז ויתרתי, כי הבנתי שאי אפשר להרוויח מזה".

סבן, שהונו האישי מוערך בכ-3 מיליארד דולר, נשאל אם הוא לא חושב לפרוש ולנוח מניהול עסקים חובקי העולם שלו. "אני כל הזמן נח, אני חי במנוחה אחת גדולה", הוא אמר, וציין כי הוא עדיין פוחד להיות עני. "בינתיים השקעתי בקשת - אז כנראה שאני כבר לא פוחד להיות עני - אך ברצינות, הפחד עדיין קיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully