וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד להגנת הסביבה נגד מפגעי הרעש בחתונות

9.11.2006 / 8:44

היום נכנסות לתוקף תקנות המחייבות אולמי שמחות להתקין מד רעש שימנע מעוצמת המוזיקה לעבור את קו 80 הדציבלים

היום ייכנסו לתוקף התקנות שקבע המשרד להגנת הסביבה, שיחייבו את אולמי השמחות להתקין מד-רעש שיימנע חריגה מעוצמת המוזיקה המותרת בחוק. על פי התקנה, יותקן מד-רעש מיוחד בתקרת אולם השמחות, שתידלק בו נורת אזהרה במידה ויעבור הרעש את קו 80 הדציבלים הקבוע בחוק. במידה והעוצמה לא תפחת, אף ינתק המכשיר את החשמל לחצי דקה.

מעבר להפסקת החשמל הפתאומית באמצע החגיגה יקבלו מארגני המסיבה גם קנס לא קטן בשל החריגה בעוצמה: 5,000 שקלים על חריגה ראשונה ו-20 אלף שקלים ויותר על חריגות שיבואו אחריה.

"ההשלכות של מוזיקה בעוצמה גבוהה הן פגיעה ביכולת השמיעה למשך זמן מסויים", מסבירים במשרד להגנת הסביבה, "ולחלק מהאנשים הרעש גורם לאיבוד שמיעה תמידי של חלק מהתדרים. אתה לא נהייה חירש בבת אחת, אבל בחלק מהתדרים לא תוכל לשמוע יותר. כמו כן, כמו בכל חשיפה למטרד, נגרמת הפרעה למערכת החיסונית, שצריכה להתמודד עם הרעש העצום במקום להתמודד עם הגנה על הגוף מפני מחלות".

במשרד להגנת הסביבה מציינים כי עד כה בחרו רק 16 אולמות להתקין את התקן מד הרעש, אך מסבירים כי בעל עסק שירצה לחדש את רשיונו ייאלץ להתקין מכשיר שכזה. להערכתם, תוך שנה כבר נרגיש בשינוי של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully