וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בשעור ההצבעה בקרב צעירים בארה"ב

9.11.2006 / 7:39

המלחמה בעירק הביאה את הצעירים במדינה לקלפי. שעור ההצבעה של הצעירים בבחירות לקונגרס הוא כנראה הגבוה ביותר מזה 20 שנה

שעורי ההצבעה בקרב הצעירים בארה"ב בבחירות לקונגרס היו הגבוהים ביותר ב-20 השנים האחרונות. סוקרים במדינה טוענים כי המלחמה בעירק והרצון לחזק את הדמוקרטים הם שהמריצו את הצעירים להגיע לקלפי.

על פי הסקרים כ-24% מבעלי זכות ההצבעה מתחת לגיל 30, שהם 10 מיליון מצביעים צעירים, ממשו את זכותם להצביע בבחירות האחרונות, שהעניקו למפלגה הדמוקרטית הישגים משמעותיים בקונגרס. ארבעה אחוזים יותר מהמצביעים הצעירים במערכת הבחירות הקודמת בשנת 2002.

"זה מסתמן כנתון הגבוה ביותר בעשרים השנים האחרונות" אמר מארק לופז, מנהל מכון סקרים במדינה. "למרבה הצער, אנחנו לא יכולים להגדיר את הנתון הזה כשיא בשל העובדה שאין לנו נתונים זהים להשוואה לפני שנת 1986."

"זה הישג גדול" אומרת קרטין פרהר בת ה-21 סטודנטית למדעי המדינה באוניברסיטת ניו מקסיקו, חברה בקבוצת סטודנטים אשר הלכה ברחבי הקמפוס עם לוח שספר לאחור את הזמן עד תום ההצבעה - במטרה לעודד סטודנטים לאקטיביות בבחירות.

למרות חשיבותו של ההישג זהו לא בהכרח שיא. בבחירות אמצע הכהונה בשנת 1982, במהלך כהונתו של רייגן, שעור אחוזי ההצבעה בקרב צעירים הגיע ל-27%. אך אז נמדדו שיעורי ההצבעה של הצעירים בין גילאי 18 עד 24 ולא עד גיל 30, כפי שנמדדו השנה.

הצעירים שיחקו תפקיד משמעותי בהכרעת הבחירות

הסוקר מטעם הרפובליקנים אד גואס טוען כי ייתכן מאוד והמצביעים הצעירים הכריעו מספר התמודדויות צמודות בין הרפובליקנים לדמוקרטים, וכי הגידול בשעורי ההצבעה בקרב הצעירים אכן שיחק תפקיד משמעותי בניצחונות הדמוקרטים.

שתי המפלגות נלחמו על קולות הצעירים, במיוחד לאור הנתונים על אחוזי ההצבעה הגבוהים שלהם במרוץ האחרון לנשיאות. "הדרך היחידה לגרום לפוליטיקאים לקחת בחשבון צעירים בגילנו היא לשבור שיאים באחוזי ההצבעה" אומר קלי דולן סטודנט בן 24 מאוניברסיטת רוד איילנד.

סקר שנערך במכון לפוליטיקה באוניברסיטת הרווארד בשבוע שעבר הראה כי אחד מכל שלושה צעירים אמריקאים חושב שהמדינה הולכת ב"כיוון הלא נכון". 46% בעד יציאה מלאה של הכוחות האמריקאים מעירק בתוך שנה בעוד ששליש מהנשאלים בעד יציאה רק אחרי שהממשל העירקי החדש יגיע לשליטה מלאה במדינה.

המגמה הזו צפויה להמשיך בבחירות הבאות. בתוך 9 שנים, "דור ה-Y" של האמריקאים שנולדו בין 1977 ל-1994, אשר עוצבו והושפעו על ידי אירועי ה-11 בספטמבר, המלחמה בעירק וההוריקן קתרינה, יהוו שליש מהכוח האלקטורלי בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully