וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות קלות

עומר שרביט

8.11.2006 / 23:41

המסחר נפתח בירידות בצל האפשרות של השתלטות הדמוקרטים על בית הנבחרים, אך ננעל בעליות בעקבות התפטרות שר ההגנה ראמספלד

לאחר שפתח בירידות שערים בצל האפשרות של השתלטות הדמוקרטים על הסנאט ונצחונם בבית הנבחרים, ננעל שוק המניות בוול סטריט בעליות קלות דווקא, בין השאר על רקע התפטרותו של שר ההגנה האמריקאי דונלד ראמספלד, שנתפס כאחראי על כישלון ארה"ב בעירק. דאו ג'ונס ננעל בעלייה של 0.16% לרמה של 12176 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.38% לרמה של 2384 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-0.2%.

אנליסטים העריכו כי סקטור התרופות והטיפול הרפואי יסבלו מנצחון הדמוקרטים ואילו מניות האנרגיה האלטרנטיבית ייהנו מסנטימנט חיובי דווקא. מתוצאות חלקיות שפורסמו עד כה, לראשונה מאז 1994 זכו הדמוקרטים לרוב בבית הנבחרים ועשויים אף להשיג רוב בבית המחוקקים (סנאט). התוצאות במדינת וירג'יניה יכריעו את הכף.

היסטורית, נוטה וול סטריט להעדיף את הרפובליקאים על פני הדמוקרטים, על בסיס ההנחה כי המדיניות הכלכלית של הימין האמריקאי תומכת יותר במגזר העסקי במדינה.

נתוני מקרו משמעותיים לא פורסמו היום, לבד מנתוני מלאי נפט מעורבים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסחרים במחיר של 59.3 דולר לחבית, עלייה של 37 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בקרב הישראליות יצרנית התרופות, טבע, ננעלה בירידה זניחה של 0.09%, לאחר שנסחרה ברוב שעות היום בירידה חריפה יותר ואיבדה אתמול כ-1.5% בתום יום מסחר סוער. טבע העריכה אתמול כי תרשום בשנה הבאה צמיחה חד ספרתית בלבד בהכנסות, ובתגובה חתך בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן את המלצתו למניה ל"נייטרלי", מ"קנייה". את ההחלטה הסבירו שם בחוסר במנועי צמיחה בשנה הבאה, אולם ציינו כי תחום המשאפים, אשר אמור להוות מנוע צמיחה משמעותי בשנים הקרובות, ממשיך להיות קלף חזק בידי החברה.

חברת המחקר S&P הפחיתה את המלצת ההשקעה שלה למניית טבע, מ"קנייה חזקה" ל"החזק", וציינה כי הרווח הגבוה מהמצופה ברבעון השלישי נבע משיעור מס נמוך מהצפוי. על רקע תחזיות החברה, הפחיתו האנליסטים את קצב הצמיחה השנתי החזוי ברווחים לחמש השנים הקרובות ל-14%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה שנתית של 17% בשורה התחתונה. מחיר היעד שלהם למניה קוצץ מ-45 דולר ל-37 דולר.

בית משפט בוושינגטון פסק היום כי טבע תוכל להמשיך ולשווק את הגירסה הגנרית לאלגרה של סאנופי-אוונטיס, עד שתתברר התביעה נגד הפרת הפטנט. בנוגע לתוצאות הבחירות, יש הטוענים כי חברות גנריות דווקא ירוויחו מנצחון הדמוקרטים, שילחצו להורדת מחירי התרופות וכתוצאה מכך יגבר השימוש בתרופות גנריות, הזולות יותר.

אמש, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, דיווחה חברת האנרגיה אלון USA (סימול: ALJ) מקבוצת אלון הישראלית (72.3%), על צמיחה של 57.5% בהכנסות ברבעון השלישי ל-1 מיליארד דולר. לגידול החד בהכנסות תרמה הרכישה של מפעילות בתי הזיקוק ומפעלי האספלט, פאראמונט ואדינגטון מקליפורניה, וכן רכישה של 40 חנויות נוחות מרשת גוד טיים סטור.

בשורה התחתונה, גדל הרווח הנקי ב-56% ל-38.1 מיליון דולר, אולם בנטרול הפחתות חשבונאיות חד פעמיות הקשורות לרכישות, הסתכמו הרווחים ב-46.5 מיליון דולר (1 דולר למניה). חמישה אנליסטים, המסקרים את פעילותה של אלון USA, צפו בממוצע רווח של 93 סנט למניה. המניה עלתה ב-0.96%. אורמת טכנולוגיות (סימול: ORA) מקבוצת אורמת תעשיות דיווחה על גידול של 12.4% בהכנסות ל- 77.8 מיליון דולר - גבוה מציפיות האנליסטים. הרווח הנקי של חברת האנרגיה החלופית צמח ב-13% ל-13.9 מיליון דולר, או 39 סנט למניה - בהתאם לתחזיות בשוק. המניה מוסיפה 0.05% בסיום.

אורבוטק, המתמחה במכונות בדיקה לצגים שטוחים ולמעגלים מודפסים, עלתה ב-0.45%. החברה החליטה לבצע רכישה חוזרת של 1.7 מיליון מניות, אשר שוויין בשוק מסתכם כעת ב-42 מיליון דולר. הרכישה תמומן מתוך קופת המזומנים של אורבוטק, אשר הכילה בסוף ספטמבר כ-256 מיליון דולר.

מניית חברת הביוטכנולוגיה, אומריקס (סימול: OMRI), הוסיפה 2.6% לאחר שטיפסה אתמול ב-14.7% והשלימה זינוק של 126% מאז ההנפקה באפריל. החברה פירסמה דו"חות חזקים מהצפוי לרבעון השלישי. בתגובה לתוצאות, חזר בית ההשקעות CIBC על המלצת "תשואת יתר ענפית" למניה, עם מחיר יעד של 29 דולר ביחס למחיר סגירה של 23.1 דולר.

מניית ספקית המוצרים לטלפוניה באינטרנט (VoIP), אודיוקודס, הוסיפה 1.1% לאחר צניחה של 12.1% שרשמה אתמול, בתגובה לתחזית הכנסות נמוכה מהצפוי של החברה לרבעון הרביעי. על רקע הדברים הפחית בנק ההשקעות ליהמן ברדרס את מחיר היעד למניה מ-13.5 דולר ל-11.5 דולר, אך הותיר לה המלצת "משקל יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully