וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקאי ראמספלד התפטר

9.11.2006 / 0:03

את ראמספלד יחליף בוב גייטס, שהיה ראש ה-CIA. בוש: "הבנו שיש מקום למנהיגות חדשה בפנטגון... הוא פטריוט ואני מודה לו"

שר ההגנה האמריקאי דונלד ראמספלד התפטר אתמול מתפקידו, פחות מיממה לאחר ניצחון הדמוקרטים בפרלמנט, והניצחון הצפוי בסנאט. ראמספלד, שנחשב אדריכל המלחמה האמריקאית בעיראק, מפנה את תפקידו, וזו אולי ההודאה הגדולה ביותר של ארה"ב בכישלון הפלישה לעיראק.

בנאום בבית הלבן אמר נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, כי "אחרי שיחה ארוכה, ראמספלד ואני הבנו שיש מקום למנהיגות חדשה בפנטגון. עברנו שינויים רבים בחמש השנים האחרונות במלחמה בטרור, וראמספלד היה מנהיג מצוין בזמן של שינויים רבים. הוא מבין את הערך שיש במישהו חדש וטרי בחזית של המלחמה בטרור". בוש אמר עוד כי המדיניות בעירק "לא עובדת טוב מספיק ומהר מספיק".

בוש ציין, כי ראמספלד הוא פטריוט ששירת את מדינתו באומץ. "הוא יועץ אמין וחבר, ואני מודה לו מעומק ליבי", אמר.

בוש אמר, כי במקומו של ראמספלד ימונה בוב גייטס, שהיה ראש ה-CIA בשנים 1991-1993, בזמן כהותנו של בוש האב, ומכהן כעת כנשיא אוניברסיטת טקסס. גייטס ידוע כמקורב לנשיא בוש ולמשפחתו. "אם המינוי יאושר על ידי הסנאט, גייטס יביא ניסיון של יותר מ-25 שנים בביטחון לאומי ומנהיגות. גייטס שירת תחת שישה נשיאים בארה"ב, והיה עובד נאמן של ה-CIA והמועצה לביטחון לאומי. במהלך תפקידים אלו, רכש גייטס ידע חשוב, שיסייע לו להתמודד עם הבעיות בארצנו בשנתיים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully