וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייתכן שהמצעד יידחה בשל התקרית בעזה

9.11.2006 / 0:04

מפקד מחוז י-ם הודיע שקיומו של מצעד הגאווה מוטל בספק, בשל החשש מפיגועים לאחר התקרית בבית חנון. ההחלטה הסופית תתקבל מחר. הכוננות הועלתה לדרגה השנייה בחומרתה

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אילן פרנקו, הודיע אמש כי יתכן שמצעד הגאווה שתוכנן להתקיים בירושלים ביום שישי, ידחה בשל העלאת הכוננות ברחבי הארץ. לדברי פרנקו, הרג הפלסטינים אתמול בבוקר בבית חנון יצר מצב ביטחוני רגיש. בשל כך, אלפי שוטרים שהיו אמורים לאבטח את המצעד יאלצו לתת יד למשימות הביטחון השוטף.

פרנקו הודיע את הדברים במהלך דיון בבג"ץ בנוגע לביטול המצעד. עוד אמר, כי ההחלטה הסופית תתקבל מחר, בהערכת מצב מיוחדת שיכנס מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי.

מוקדם יותר אתמול הודיעו במשטרה כי הם זקוקים לכ-9,000 שוטרים למשימת אבטחת הצועדים. חלק מהערכות אף דיברו על 13,000 שוטרים שיעסקו בהשלטת הסדר בבירה וברחבי הארץ בעקבות מהומות החרדים.

בעקבות האירוע אתמול בבוקר, העלתה המשטרה את הכוננות בכל הארץ לדרגת הכוננות השנייה בחומרתה (פע"מ ג'). מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, הנחה את מחוזות המשטרה ומשמר הגבול להגביר את הפעילות בכניסות לערים, בריכוזי קהל, בתחנות הסעה ובאזור קו התפר. למשטרה ולכוחות הביטחון יש מידע ממוקד על 15 נסיונות לבצע פיגועי נקמה בישראל.

התפרעויות החרדים בירושלים נמשכו גם הערב. כיכר השבת בעיר חסומה לתנועה. בשכונת גאולה הוצת ארון חשמל ואספקת החשמל לשכונה שובשה. בקול ישראל דווח, כי מוקדי התפרעות נוספים הם בשכונות תלפיות, מקור חיים, הר נוף, גבעת שאול ורמות.

הפרקליטות: אסור לתת פרס לאלימות

כתב "הארץ", יובל יועז:

בדיון שהתקיים אתמול בערב בבג"ץ בשלוש העתירות נגד קיומו של המצעד, הבהירו השופטים לנציגי הקהילה החרדית ולנציגי הימין הקיצוני כי הם לא מסכימים למצב שבו נציגי הציבור המאיים באלימות כלפי משתתפי המצעד, באים לבג"ץ ומשתמשים בסכנת האלימות כטיעון לביטולו של המצעד. "הטיעון בדבר סכנת אלימות איננו עומד על הפרק", אמרה השופטת אילה פרוקצ'יה, "משום שהמשטרה לא תיכנע לאלימות ובית המשפט לא ייכנע לאלימות".

פרוקצ'יה הוסיפה בפנייתה לנציגי החרדים, "אם הייתם מתמקדים בפגיעה ברגשות, היינו צריכים להתלבט בעתירה, אבל זה לא מה שאתם טוענים. אתם מתמקדים בטענות על אלימות מצד ציבור שאתם מייצגים, ובנושא הזה לא תהיה לכם הצלחה". נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, שישבה בראש ההרכב אמרה כי "אין מחלוקת שהציבור שמתכוון להפגין איננו מתכוון להפגין אלימות. אני פונה ומבקשת מראשי הציבור החרדי שנמצאים כאן אל תלבו אלימות, אפשר להפגין, אפשר למחות, אבל הציפייה שתקראו לסדר".

לקראת הדיון בבג"ץ, אמר עו"ד אטינגר מפרקליטות המדינה, כי העתירות הוגשו על ידי "עותרים הנמנים על ציבורים שונים שהכריזו מלחמה של ממש על קיומו של המצעד ושגורמים מתוכם נוקטים זה זמן רב איומים ואלימות כדי למנוע את זכותם של הצועדים להפגין את דעותיהם ברבים".

לדברי אטינגר, אסור לביהמ"ש לתת "פרס לאלימות, בדמות כפייה על המשטרה לבטל את המצעד (...) נקודת המוצא היא שפעולתה של המשטרה צריכה להיות מכוונת לא נגד המשתתפים בתהלוכה אלא נגד המאיימים במעשי אלימות נגדם (...) כניעה לאלימות במקרה זה היא סכנה לדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully