וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

42 חיילים נהרגו בפיגוע התאבדות בפקיסטן

8.11.2006 / 18:23

המחבל המתאבד התפוצץ ליד קבוצת חיילים בבסיס אימונים צבאי בפקיסטן. ככל הנראה המניע הוא נקמה על פעולת הצבא לפני שבוע

מחבל מתאבד הרג היום 42 חיילים פקיסטניים כשהתפוצץ בלב בסיס צבאי בעיר דרגאי בפקיסטן. לדברי צבא פקיסטן, הפיגוע בוצע כנקמה על פעולה בה פשטו חיילי הצבא על בסיס של טרוריסטים בשבוע שעבר.

הפיגוע היום הוא המתקפה החמורה ביותר שבוצעה כנגד חיילים פקיסטנים מאז הצטרפה פקיסטן לארה"ב במלחמה בטרור. לפני תשעה ימים תקפו כוחות הביטחון בית ספר דתי באזור שבטי לא רחוק מהבסיס הצבאי בו אירע הפיגוע. במהלך הפשיטה על בית הספר נהרגו 80 בני אדם. זהו המספר הגבוה ביותר של טרוריסטים הרוגים במתקפה אחת של צבא פקיסטן.

גורם רשמי מטעם הצבא סיפר כי "המחבל היה עטוי גלימה ארוכה. הוא רץ לעבר החיילים שעמדו באיזור האימונים של הבסיס ופוצץ עצמו ליד קבוצת חיילים שהתגודדו יחד". דובר הצבא, הגנרל שאווקת סולטן, אמר כי מניין ההרוגים עומד כעת על 42, וזאת לאחר שמספר חיילים מתו מפצעיהם.

פקיסטן נאבקת בקבוצות של טרוריסטים חמושים, בעיקר באזורים הצפון מערביים של המדינה, מזה מספר שנים. במהלך העימות האלים הזה, נהרגו מאות בני אדם משני הצדדים. עיתונאי מקומי סיפר כי הוא קיבל שיחת טלפון ממקור בלתי מזוהה שטען כי הפיגוע בוצע על ידי אנשי הטליבן הפקיסטנים כנקמה על פעולת הצבא לפני שבוע וחצי. המקור אמר כי המחבל המתאבד הקליט מסר לפני שיצא לבצע את הפיגוע, וכי בקרוב תפורסם הקלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully