וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בארה"ב: שלום לסנטורום

דידי חנוך

8.11.2006 / 17:15

סנטור ריק סנטורום הובס הלילה. דידי חנוך על הפרידה מהפוליטיקאי, שתהפוך את הסנאט האמריקאי לשפוי קצת יותר

מסתבר שאפילו הכוכב העולה של הימין השמרני הדתי האמריקאי יכול ליפול מכסאו. כל מה שצריך זה לצבור מספיק התבטאויות מטופשות וגם למצביעים בפנסילבניה, שבחרו בו פעמיים, נמאס.

רק לפני שנה נשאל ריק סנטורום בראיון לוושינגטון פוסט, האם בכוונתו להתמודד על הנשיאות. הוא השיב בשלילה, אבל עצם השאלה מרמזת על המעמד לו זכה. סנטורום היה סנטור ימני קיצוני שמצליח להיבחר בהפרש נאה במדינה שרוב תושביה נמצאים במרכז, ומגיע למעמד של מספר שלוש בסנאט. הוא היה כוכב עולה במפלגה הרפובליקנית, אבל הכוכב שלו דעך.

סנטורום הצליח להפוך לסמל של כמה מהמאפיינים המטרידים ביותר של נשיאותו של ג'ורג' בוש. בין התבטאויותיו האומללות:

"כלומר, אנשים שלא מקשיבים לאזהרות ואז מסכנים אנשים כתוצאה מכך שלא הקשיבו לאזהרות. יכול להיות שאנחנו צריכים לבדוק את האפשרות של הטלת עונשים כבדים יותר על אלה שבוחרים להישאר ולהבין שיש השלכות לכך שלא עזבו" (על תושבי ניו אורלינס שלא יכלו לעזוב את העיר ונלכדו בהוריקן קטרינה. 5 ימים לאחר האסון).

אחד מהמחוקקים המושחתים ביותר

סנטורום ייצר גם כמה מהציטוטים האנטי-הומואיים הקיצוניים ביותר. הוא הסביר שכמרים שתקפו מינית ילדים פשוט "נמצאים במערכת יחסים הומוסקסואלית רגילה עם גברים בני נעורים". ולא הבין מה ההבדל בין מערכת יחסים מינית בין גבר לגבר לבין מערכת יחסים מינית בין אדם לכלב.

וכמובן, גם בנוגע לעירק היה לסנטורום מה לומר. ביוני 2006 אמר סנטורום שנמצאו כלי נשק להשמדה המונית בעירק. כלי הנשק עליהם דיבר היו נשקים כימיים ממלחמת עירק הראשונה, שהיו קבורים יותר מעשר שנים. אבל זאת לא ציין בדבריו.

לא רק הדיבורים עמדו בעוכריו. גם השחיתות, שהיתה מרכיב כה מרכזי במפלת הרפובליקנים, שיחקה תפקיד. קבוצת "אזרחים למען אחריות ואתיקה בוושינגטון" כללה אותו ברשימת 20 המחוקקים המושחתים בוושינגטון ב-2006. ההאשמות התרכזו בתרומות שקיבל וטובות הנאה חוקתיות שהעניק בתמורה.

חט ההיבריס הרפובליקני

יותר מכל, התכונה שאפיינה את התבטאויותיו ומעשיו של סנטורום היתה היהירות. התחושה שהוא, כסנטור רפובליקני בכיר, יכול לעשות מה שירצה ולומר מה שירצה. אחרי הכל, אלוהים בחר בו ובג'ורג' וו. בוש.

אתמול הובס סנטורום על ידי בוב קייסי, אדם שאותו האשים בסיוע לטרור ורצח עם מכיוון שיש ברשותו מניות בחברות מהמזרח התיכון. מסתבר שלנגד מספיק עובדות וציטוטים חסרי שחר, גם רטוריקת ההפחדה הרפובליקנית לא עובדת.

התבוסה של סנטורום, שקיבל 41 אחוז מהקולות לעומת 59 של יריבו, היא מיקרוקוסמוס לבחירות האלה, בהן שילמה המפלגה הרפובליקנית מחיר כבד על חטא ההיבריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully