וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקומות בילוי המאפשרים לעשן ייקנסו ב-1,500 ש'

יעל קישיק

8.11.2006 / 14:23

הח"כים אישרו טרומית 2 חוקים העוסקים בעישון בציבור. האחד, מטיל קנסות על עסקים המתירים עישון. השני מגדיל הקנסות על המעשנים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית שתי הצעות חוק שיעשו את חיי המעשנים לקשים עוד יותר ואת חיי הלא-מעשנים לנקיים עוד יותר. המליאה אישרה הצעת חוק שהגיש ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) האוסרת עישון במקומות ציבוריים ועישון כפוי והצעה שהגיש ח"כ יואל חסון (קדימה) לביטול הקצאת אזורי עישון בקולנוע והגדלת הקנסות על מעשנים.

על פי הצעת החוק של ח"כ ארדן יוטלו קנסות על בעלי עסק בהם יעשנו בניגוד לחוק, יוגדלו הקנסות המוטלים כבר כיום על המעשן עצמו ויוקם מנגנון פיקוח עירוני שתפקידו יהיה לאכוף את החוק. עוד מציע החוק, כי מי שנחשף לעישון כפוי (עישון פסיבי) יהיה זכאי לפיצויים אזרחיים ממקום הבילוי.

ח"כ ארדן אמר, כי "החוק יאפשר לציבור שאינו מעשן, ומהווה כ-80% מכלל האוכלוסייה לנשום אוויר נקי במקומות ציבוריים". לדבריו, החוק החדש הוא בדומה לנהוג בארה"ב ושיונהג בקרוב ברוב מדינות אירופה.

הצעת החוק של ח"כ חסון מתייחסת דווקא למעשנים ומגדילה את הקנס הנהוג היום בחוק מ-310 ש"ח ל-570 ש"ח, למי שייתפס מעשן במקום אסור. בעל עסק שלא יתלה שלטים האוסרים על עישון במקום ציבורי ייקנס בסכום של 1,500 ש"ח במקום 630 ש"ח, הקבועים בחוק היום. כמו כן, החוק מבטל את ההיתר לכל בית קולנוע חמישי באותה עיר הקצאת שטח לעישון.

ח"כ חסון אמר בעקבות אישור החוק, כי "הגדלת הקנסות תגרום להרתעת המעשנים ולהקפדה על החוק בקרב בעלי העסקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully