וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון בעתירות נגד המצעד יתחדש היום

8.11.2006 / 12:17

אחר הצהריים יתכנס בג"ץ כדי להכריע בעניין 3 העתירות התובעות את ביטול המצעד. הפרקליטות תערער על שחרור החרדים שהתפרעו

בג"ץ יחדש אחר הצהריים את הדיון בשלוש עתירות התובעות לבטל את מצעד הגאווה בירושלים. העתירות הוגשו בטענה כי מדובר בפרובוקציה שאינה תואמת את אופייה של העיר, וכי קיומו של המצעד יפגע ב"מרקם העדין של אוכלוסיית ירושלים".

אחת העתירות הוגשה על ידי השר אלי ישי (ש"ס), שהדגיש כי עתר כאדם פרטי, עתירה נוספת היא של פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, והשלישית הוגשה על ידי איש העדה החרדית, יהודה משי זהב שאמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "הקהילה ההומו-לסבית הייתה יכולה לערוך את האירוע בתל אביב, אבל ירושלים נבחרה דווקא כדי להכעיס את החרדים". הוא הוסיף, כי "היום בידי הבג"ץ להחליט החלטה הסטורית - אם לקריאה הזאת יקראו קריאת הלאום או קריאת סדום".

ביום שני האחרון נערך הדיון בעניין שלוש העתירות, כשבתומו הורו שלושת שופטי בג"ץ, דורית ביניש, אליעזר ריבלין ואיילה פרוקצ'יה לנציגי הפרלקיטות להשיב לעתירות, והדיון בעניינן יתחדש היום, אז אמורה להתקבל הכרעה סופית. כמו כן הורתה השופטת בייניש כי לדיון שייערך היום בבג"ץ, יתייצב מלבד נציג הפרקליטות, גם ניצב אילן פרנקו, מפקד מחוז ירושלים. זאת במטרה להתרשם הן מעמדת המשטרה והן מעמדת היועץ המשפטי לממשלה בשאלת קיום המצעד.

בתוך כך, הפרקליטות צפויה לערער לפני בית משפט השלום על ההחלטה לשחרר כמה חרדים שנעצרו בהתפרעויות בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully