וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אישה תשמש כיו"ר בית הנבחרים

8.11.2006 / 10:14

ננסי פלוסי שימשה כמנהיגת המיעוט בבית הנבחרים, ועתה, עם מעבר השליטה בבית לידי הדמוקרטים, תשמש כיושבת הראש

אחרי שליטה רפובליקנית בת 12 שנים בבית הנבחרים הגיע מהפך בבחירות אמצע הכהונה הנוכחיות. הסוגיה העיקרית שעמדה על הפרק בבחירות הנוכחיות הייתה המלחמה בעירק, והמחאה הציבורית נגד התנהלות ממשל בוש בנושא זה היא אחד הגורמים לירידה בכוחם של הרפובליקנים. לכך תרמה גם שערוריית המין של חבר הקונגרס הרפובליקני מארק פולי. השליטה בבית הנבחרים עברה לידי הדמוקרטים, ועתה מתברר כי אף אם השליטה בסנאט תישאר בסופו של דבר בידי הרפובליקנים, הרי שבכל מקרה המפלגה הרפובליקנית נחלשה בצורה קריטית.

אחת המנצחות הגדולות של הבחירות הנוכחיות היא ננסי פלוסי, ששימשה כמנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים עד כה, ועתה תהפוך לאישה הראשונה בהיסטוריה שתשמש כיו"ר הבית. "זהו ניצחון גדול עבור העם האמריקאי, שהצביעו לטובת כיוון חדש בחייהם", אמרה פלוסי בנאומה הראשון בתפקידה.

הסנטורית הדמוקרטית הילרי קלינטון נבחרה לכהונה שנייה מטעם מדינת ניו יורק, כשזכתה ב-67% מהקולות במירוץ מול יריבה הרפובליקני ג'ון ספנסר. "המסר לא יכול להיות ברור יותר", אמרה קלינטון, "זהו זמן לכוח חדש. ניו יורקרים ואמריקאים רוצים לשים סוף לתרבות השחיתות והשליטה של אינטרסים מיוחדים והתחלה חדשה לארצנו האהובה".

היסטוריה נוספת בבחירות 2006 - המועמד הרפובליקני לבית הנבחרים במדינת מינסוטה, קית' אליסון, הוא המוסלמי הראשון בתולדות ארה"ב שנבחר לקונגרס. הוא גם הנציג השחור הראשון ששולחת מינסוטה.

הסנאטור ג'ו ליברמן ניצח בבחירות לסנאט בקונטיקט. ליברמן הפסיד בסיבוב המוקדם של המפלגה הדמוקרטית, ולכן החליט התמודד על מושב הסנאט שלו כעצמאי, מול חברו למפלגה הדמוקרטית נד למונט.

המועמד הדמוקרטי השחור דבאל פטריק יהיה מושל מדינת מסצ'וסטס הבא, לאחר שגבר בבחירות על קרי היילי הרפובליקני. זוהי הפעם הראשונה ששחור נבחר לתפקיד מושל במסצ'וסטס, והפעם השנייה בהיסטוריה של ארה"ב. מושל קליפורניה המכהן, ארנולד שוורצנגר, נבחר לכהונה נוספת.

לאורך היום הגיעו דיווחים על תקלות בהצבעה האלקטרונית בכמה מדינות, אך בכירים במערכת בחירות אמרו כי מדובר בתקלות פעוטות ומקומיות. בוירג'יניה ביקשו גורמים רשמיים מה-FBI לבדוק דיווחים על איומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully