וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לדמוקרטים בבית הנבחרים

8.11.2006 / 7:52

יזכו ככל הנראה ב-231 מושבים. בסנאט הקרב צמוד: בשתי מדינות טרם הגיעו להכרעה, ייתכנו בחירות חוזרות בווירג'יניה

המפלגה הדמוקרטית השיגה רוב בבית הנבחרים, והתחזית היא שנציגיה יזכו ב-231 מושבים לעומת 204 מושבים בהם יזכו נציגי המפלגה הרפובליקאית. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הביע אכזבה עקב תוצאות הבחירות לבית הנבחרים, והודיע כי יקיים מסיבת עיתונאים היום, בה הוא צפוי לדחוק במתנגדיו בבית הנבחרים לעבוד עמו בשיתוף פעולה.

גם בבחירות לסנאט נחלה המפלגה הדמוקרטית הצלחה, אם כי במידה פחותה מזו של בחירות בית הנבחרים. הנציגים הדמוקרטים לסנאט ניצחו בשלושה מושבים שהיו בשליטת הרפובליקאים: באוהיו, ברוד איילנד, ובפנסילבניה. רשת ABC הודיעה, כי גם במיזורי ניצחו הדמוקרטים. על פי הדיווח הזה, כעת יש שיוויון בן 49 מושבים לכל מפלגה.

כעת ממתינים להכרעה בוירג'יניה ובמונטנה. בוירג'יניה פער הקולות בין המתמודדים עומד על 1,600 קולות לטובת המועמד הדמוקרטי, ויש הדורשים לבצע ספירה חוזרת. במידה שתתקיים כזו, ההכרעה צפוייה להידחות במספר שבועות.

במושב האחרון אחזו הדמוקרטים ב-44 מושבים בסנאט, לעומת 55 מושבים של הרפובליקנים, ולכן הדמוקרטים היו זקוקים לשישה ניצחונות על מנת לבצע מהפך בשליטה בסנאט. עד כה הם זכו בשלושה ניצחונות כאלו.

הדמוקרטים זכו גם במרוצי הבחירות על משרות המושל במדינות אוהיו, ארקנסו, מסצ'וסטס וניו יורק, שהיו בשליטת הרפובליקאים.

במהלך מסע הבחירות הסתמן מהפך, אחרי 12 שנים של שליטה רפובליקנית בבית הנבחרים, אך סקרים שנעשו בימים האחרונים העלו שהרפובליקנים סוגרים את הפער. הסוגיה העיקרית שעמדה על הפרק בבחירות הנוכחיות היה המלחמה בעירק, שהייתה אחד הגורמים לירידה הצפויה בכוחם של הרפובליקנים, בנוסף לשערוריית המין של חבר הקונגרס הרפובליקני מארק פולי.

לאורך היום הגיעו דיווחים על תקלות בהצבעה האלקטרונית בכמה מדינות, אך בכירים במערכת בחירות אמרו כי מדובר בתקלות פעוטות ומקומיות. בוירג'יניה ביקשו גורמים רשמיים מה-FBI לבדוק דיווחים על איומים.

הסנאטורית הדמוקרטית הילארי קלינטון נבחרה לכהונה שנייה מטעם מדינת ניו יורק. היא הביסה את המועמד הרפובליקני ג'ון ספנסר. "המסר לא יכול להיות ברור יותר", אמרה קלינטון, "זהו זמן לכוח חדש. ניו יורקרים ואמריקאים רוצים לשים סוף לתרבות השחיתות והשליטה של אינטרסים מיוחדים והתחלה חדשה לארצנו האהובה".

המועמד הדמוקרטי השחור דבאל פטריק יהיה מושל מדינת מסצ'וסטס הבא, לאחר שגבר בבחירות על קרי היילי הרפובליקני. זוהי הפעם הראשונה ששחור נבחר לתפקיד מושל במסצ'וסטס, והפעם השנייה בהיסטוריה של ארה"ב.

המועמד הרפובליקני לבית הנבחרים במדינת מינסוטה, קית' אליסון, הוא המוסלמי הראשון בתולדות ארה"ב שנבחר לקונגרס. הוא גם הנציג השחור הראשון ששולחת מינסוטה.

הסנאטור ג'ו ליברמן ניצח בבחירות לסנאט בקונטיקט. ליברמן הפסיד בסיבוב המוקדם של המפלגה הדמוקרטית, ולכן החליט התמודד על מושב הסנאט שלו כעצמאי, מול חברו למפלגה הדמוקרטית נד למונט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully