וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ההסדרים מבטל הקמת בי"ח באשדוד

יעל קישיק

7.11.2006 / 16:13

למרות שהקמת ביה"ח אושרה בכנסת עוד ב-2002 מנסה האוצר לבטל הקמתו באמצעות חוק ההסדרים. נציגי העיר הגיעו למחות בכנסת

בין עשרות הסעיפים עליהם יצביעו היום חברי הכנסת במסגרת חוק ההסדרים, נמצא סעיף המלווה את החוק בשנים האחרונות המעגן את ביטול הקמת בית חולים באשדוד. החוק אושר עוד בשנת 2002 ברוב של 65 ח"כים ומאז בכל שנה הוא מופיע בחוק ההסדרים וברגע האחרון מוסר. בית חולים, מיותר לציין, עדיין לא הוקם בעיר בת ה-200 אלף תושבים. לטענת האוצר, התקציב הדרוש לבניית בית החולים וסבסודו אינו בנמצא.

חברת הכנסת סופה לנדבר (ישראל ביתנו), תושבת אשדוד, אשר יזמה את הצעת החוק במסגרת היותה ראש השדולה למען העיר כינסה היום דיון מיוחד בהשתתפות כ-400 נציגי העיר וכ-20 ח"כים מסיעות הבית השונות. במקביל אספה חברת הכנסת את חתימותיהם של למעלה מ-40 ח"כים התומכים בביטול הסעיף בחוק ההסדרים.

יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן הבטיח כי הסעיף יוסר מחוק ההסדרים, וכי הוא קיבל על כך הבטחה משר האוצר אברהם הירשזון. היום יצביעו חברי המפלגה בעד חוק ההסדרים.

ח"כ לנדבר אמרה לוואלה! חדשות טרם הדיון, כי "בכנסת ישנה תמיכה מקיר לקיר בהקמת בית החולים, לכל אזרח במדינת ישראל מגיע טיפול ראוי וגם הטיפול בבתי החולים הסמוכים לעיר (ברזילי וקפלן) אינו מספק". בתשובה לשאלה אילו חברי כנסת סירבו להקמת בית החולים הדגישה לנדבר את שמו של יו"ר סיעת העבודה ח"כ יורם מרציאנו. לנדבר הוסיפה, כי העובדה שראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לא הועבר לבית חולים בדרום, למרות שזה היה מקצר את זמן הגעתו לטיפול, מעידה על רמתם של בתי החולים בנגב.

מסורוקה נמסר בתגובה כי "המרכז הרפואי סורוקה הינו בית החולים היחיד באזור הנגב והשני בגודלו במדינת ישראל, ומשרת אוכלוסייה של למעלה מ- 900,000 תושבים. המרכז מספק את מכלול השירותים הרפואיים הקיימים ברפואה המודרנית לאוכלוסיית דרום הארץ. בכל שנות האינתיפאדה השנייה קלט בית החולים מאות רבות של חיילים ואזרחים, טיפל בהם ואף הציל חייהם של רבים מהם. ההחלטה שלא להעביר את אריאל שרון לכאן נבעה מהחלטת הרופא המטפל בשטח ואנו מכבדים את שיקוליו, אולם אנו מדגישים כי מרכז רפואי סורוקה היה ערוך ומוכן לקליטתו על הצוות הרפואי המיומן והציוד הרפואי הנדרש".

שר הבריאות לשעבר דני נוה (ליכוד) אשר נאם בדיון אמר, כי עוד בתקופת כהונתו כשר התקבלה החלטה להניע קדימה את הקמת בית החולים. לדבריו, קיימת התנגדות מסורתית להקמת בית החולים באגף האוצר. זאת, על אף המלצות כל הגופים. ראש עיריית אשדוד צבי צילקר הוסיף על דבריו של השר נוה והדגיש, כי עוד בשנות התשעים, עם העלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר, החליטה הממשלה על הקמת בית חולים בעיר, אך התכנית נגנזה במהירות.

במהלך דבריו של ראש העירייה התפרץ אחד מחברי מועצת העיר ודרש להשבית את העיר ולהביא את כל תושביה להפגנות מחאה בירושלים, כמו ההפגנות המתנהלות בימים אלו על ידי החרדים.

סגן ראש העירייה יחיאל לסרי הסביר בדיון, כי קיימת הסכמה של יזמים פרטיים להקים באשדוד בית חולים ציבורי עם סממנים פרטיים, אשר יסייעו בסבסודו השוטף. אך לדבריו, לשם כך יש צורך בתיקון החוק להקמת בית החולים. לסרי הדגיש, כי בפגישה שנערכה לפני כשבועיים בינו לבין נציגי משרדי הבריאות והאוצר הם הביעו הסכמה להקמת בית חולים בתצורה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully